Orientační nabídka


 

Vlaková doprava se v Ústeckém kraji mění, změny k lepšímu pocítí cestující již 10. prosince 2006

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Vlaková doprava se v Ústeckém kraji mění, změny k lepšímu pocítí cestující již 10. prosince 2006
O půlnoci mezi 9. a 10. prosincem tohoto roku vstupují v platnost změny jízdního řádu. Řada změn nastává v jízdních řádech Českých drah a.s. Nastávající i budoucí změny v počtech osobních vlaků na těchto a dalších tratích v Ústeckém kraji vyplývají z tříleté smlouvy o závazku veřejné služby, kterou uzavřel na jaře Ústecký kraj s Českými drahami a.s.
 

 
 

TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 6. 12. 2006

 

Vlaková doprava se v Ústeckém kraji mění, změny k lepšímu pocítí cestující již 10. prosince 2006

 

O půlnoci mezi 9. a 10. prosincem tohoto roku vstupují v platnost změny jízdního řádu. Řada změn nastává v jízdních řádech Českých drah a.s. Nastávající i budoucí změny v počtech osobních vlaků na těchto a dalších tratích v Ústeckém kraji vyplývají z tříleté smlouvy o závazku veřejné služby, kterou uzavřel na jaře Ústecký kraj s Českými drahami a.s. „Vzhledem k dlouhotrvající vysoké ztrátovosti osobní železniční dopravy dokument obsahuje ujednání, v němž jsme se s dopravcem dohodli v příštích letech na snižování počtu objednávaných spojů osobní vlakové dopravy,“ říká hejtman Jiří Šulc. „Jedná se o spoje, které se podle údajů shromažďovaných dopravcem ukazují dlouhodobě jako vysoce ztrátové. Ústecký kraj nechce a ani nemůže ze svého rozpočtu hradit provoz vlaků, které jezdí prakticky prázdné. Pečlivě zvažujeme, zda takový druh dopravy lidé potřebují, prověřujeme, jestli není možné jej nahradit například autobusem vedeným vhodně zvolenou trasou. Nepodceňujeme sezónní význam železnice pro turistiku a cestovní ruch, to je příklad tratí Most – Moldava, Krásná Lípa –Panský - Milulášovice nebo Chomutov – Vejprty. Ovšem do budoucna bude docházet k tomu, že na některých tratích, nyní například na Straškovsku, Vilémovsku nebo mezi Rumburkem a Jiříkovem zmizí málo využívané vlakové spoje, které nahradí komfortnější, flexibilnější a přesto levnější autobusová doprava. Nyní rozšiřujeme na mnoha tratích novinku – konečně se ve vlakových jízdních řádech na regionálních tratích objevuje tzv. taktová železniční osobní doprava. Jinými slovy, nabíhá systém, v němž si cestující nemusí pamatovat jednotlivé vlaky, protože budou vědět, že v určeném čase jim vlak z jejich stanice jede například v hodinovém intervalu,“ konstatoval hejtman Jiří Šulc.

Hlavní přínos v železniční veřejné dopravě v Ústeckém kraji spočívá v posílení rychlíkové dopravy mezi naším krajem a hlavním městem a ve vytvoření návazností mezi regionálními vlaky a těmito rychlíky. Na trase Cheb – Chomutov – Most – Teplice – Ústí nad Labem – (bez zastávek) Praha bude možné z celé severočeské pánve takto cestovat 8 x denně každé 2 hodiny. V této relaci bude úsek Ústí nad Labem – Praha projížděn bez zastavení, čímž bude dosaženo zkrácení jízdní doby do Prahy, a to i u bezpříplatkových vlaků. Pro orientaci uveďme časy: z Mostu 1:50, z Teplic 1:23. Díky novým návaznostem naší regionální dopravy bude ke každému z těchto rychlíků v Teplicích přípoj z Litvínova. Spojení Litvínov – Praha bude tak zajištěno 8x denně za 1 hodinu 56 minut, což dosud bylo možné jen autobusem a nikdy ne v takové četnosti. Dále uvádíme, že některé tyto rychlíky se spojily s moravským ramenem dálkové dopravy a bude tak možné cestovat přímo ze severočeské pánve přes Prahu do Luhačovic, Vsetína nebo Veselí nad Moravou. Po mnoha letech se navíc ve vnitrostátních vlacích na území našeho kraje objeví jídelní vozy. Díky kombinaci vlaků EC a nových rychlíků bude možné spojení Ústí nad Labem - Praha bez zastavování za 1:04 po celý den každou hodinu. K tomu kraj zajišťuje ve špičkách přípoje, takže je možné kvalitní spojení každou hodinu z Prahy např. i do Teplic.

 

 

 

 

 

 

Přehled nejvýznamnějších změn na tratích Ústeckého kraje k 10.12.2006

 

Děčínsko - Hlavní trať spojující Děčínsko a Rumbursko je nově řešena systémem pravidelné intervalové dopravy s intervalem 120 minut od 4. do 20. hodiny. Tento interval je v úseku mezi Děčínem a Českou Kamenicí v pracovní dny ve špičce zkrácen na 60 minut. Nové je i večerní spojení z Děčína do Rumburku navazující na rychlík od Prahy, které prodlužuje dobu dosažitelnosti Šluknovského výběžku. Ve spolupráci s Libereckým krajem bylo dosaženo obdobného systému dvouhodinového intervalu mezi Děčínem a Českou Lípou. Spojení s Libereckým krajem je zajištěno též mezi Rumburkem a Českou Lípou, kde ve stanici Jedlová každé dvě hodiny navazuje na linku Děčín – Rumburk přípoj na Českou Lípu. Na pravidelné trase Děčín – Rumburk budou České dráhy, a. s. ve dvouhodinovém intervalu nasazovat své nejnovější motorové vozy Regionova. Tyto vozy by měly být dodány z výroby na přelomu roku.

 

Šluknovsko  - V oblasti je na tratích mezi Rumburkem, Mikulášovicemi a Dolní Poustevnou nově zaveden pravidelný systém dvouhodinového intervalu, který navazuje na systém páteřní Děčín – Rumburk. Ve špičkách jsou některé relace posíleny na hodinový interval. Obdobně je k tomuto systému připojeno město Varnsdorf v Rybništi. Na základě dlouhodobých požadavků obcí a o.p.s. České Švýcarsko bylo zřízeno rychlé spojení pro návštěvníky Národního parku České Švýcarsko jedním párem osobních a jedním párem spěšných vlaků ve volných dnech. Od vlaků z Děčína či České Lípy tak po přestupu v Krásné Lípě bude možné pokračovat dále např. do Brtníků nebo Mikulášovic bez zajíždění do Rumburku.

 

Hlavní železniční osy - Na hlavních železničních osách našeho kraje je opět po krátké proluce zaveden přesný hodinový takt osobních vlaků po celý den v době cca od 5 do 22 hod. na trasách Děčín – Ústí nad Labem – Lovosice – Roudnice nad Labem a Ústí nad Labem – Teplice – Bílina – Most. Osobní vlaky spolu s rychlíky na těchto tratích optimálně splňují dopravní potřeby občanů. Veřejná doprava je tak alternativou i vážnou konkurencí problémovému pohybu po některých přetížených silnicích v kraji. Osobní vlak z Ústí nad Labem dosáhne se všemi zastaveními centra Děčína za 29 minut, Lovosic i Teplic za 23 minut. To vše kdykoliv během dne každou hodinu, navíc je základní interval několikrát během dne posílen v časech, kdy je kapacita těchto vlaků i doplňkových rychlíků již vyčerpána.

 

Lovosický uzel - Stanice Lovosice se stane uzlem, kde byly ve spolupráci s ministerstvem dopravy připraveny návaznosti na rychlíky Praha – Děčín. V okamžiku příjezdu rychlíků z obou směrů budou připraveny přípoje na regionální tratě ve třech směrech, včetně napojení města Litoměřice.Díky pravidelnému taktovému provozu se toto bude opakovat každé dvě hodiny. Přípoje fungují opačně v obou směrech, to znamená, že ke každému z rychlíků přijede regionální vlak Ústeckého kraje. Ústecký kraj se snaží podpořit efekt železnice jako síťové dopravy, kde jsou tradičně zaručeny návaznosti přípojů. Starostové na místních drahách se takových přípojů k rychlíkům často dožadovali. Spojení Litoměřic k hlavní trati v Lovosicích je samozřejmě ještě intenzivnější.

 

 

Moldava - Nový jízdní řád na horské trati na Moldavu je přizpůsoben turistickým sezónám během roku. Vlaky jedou v jednotlivých sezónách v časech, kdy jsou nejvíce využívány cyklisty v létě nebo lyžaři v zimě. Ve volné dny je po celý rok na této trati nově pravidelný interval 120 minut.

 

Vejprty - Do Vejprt jsou z Chomutova zachovány v pracovní dny tři páry vlaků, tři páry původních vlaků byly nahrazeny autobusy, které dovezou cestující přímo do středu obcí. Ve volné dny stejně jako na Moldavu je zejména pro potřeby turistů zaveden pravidelný interval 120 minut, tím je zajištěna ve stanici Vejprty návaznost na všechny vlaky z Německa.

 

Kadaň  - Stanice Kadaň mění název na Kadaň-Prunéřov a stanice Kadaň-město na Kadaň. Jako obvykle je zde zajištěn přípoj ze všech vlaků hlavní trati do nádraží ve městě. Některé vlaky jsou nově prodlouženy do zastávky Kadaň předměstí. Drážní doprava na trati z Kadaně do Vilémova a do Podbořan bude z Kadaně nahrazena autobusovou dopravou.

 

Lounsko, Žatecko, Podbořansko – Zde nedochází k významným změnám v jízdních řádech. Tato oblast Ústeckého kraje nebyla tento rok řešena jako předmět optimalizace a změn dopravy, nebo konkrétního zkvalitňování dopravy. Změny, ke kterým zde došlo jsou pouze z technologických důvodů dopravce Českých drah, a. s. a případně reakce na požadavky sousedních krajů Středočeského, Plzeňského a Karlovarského, které s touto jižní oblastí našeho kraje sousedí. Za zmínku stojí jen upravení tras a časových poloh rychlíků z Plzně, které jsou vedeny přes Podbořany, Žatec a Chomutov a budou nově dojíždět až do Mostu. Dopravce České dráhy, a. s. je bude provozovat na základě vyhraného výběrového řízení.

 

Libochovice, Straškov - Drážní doprava mezi Libochovicemi a Straškovem nebyla objednána, některé vlaky budou nahrazeny posílením autobusové dopravy. Původní trať byla minimálně využívána. Během celého dne v tomto úseku nebyl vlak, ve kterém by cestovalo více než deset cestujících, v mnoha vlacích jelo 0-2 cestující. Trať vede napříč přepravními proudy, namísto směřování k přirozenému centru oblasti – Roudnici nad Labem, což bylo důvodem nízkého počtu cestujících na této trati.

 

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 6.12.2006 / 6.12.2006 | Zveřejnit od-do: 6.12.2006-6.1.2007
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém