Slavnostní zahájení tří staveb se uskutečnilo ve středu 6. listopadu v Teplicích,
kam přijel také hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček. „Modernizace
železniční infrastruktury je nezbytná pro rozvoj kraje, jelikož usnadní
cestování nejen občanům, ale může být přínosem i pro nákladní dopravu,“ uvedl
při slavnostním poklepání kladívkem na železniční pražec hejtman Bubeníček.
První akcí bude revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov. Dopravní koncept Ústeckého kraje
počítá mimo jiné se zavedením přímých elektrických vlaků z centra regionu
až do Litvínova. Součástí revitalizace trati je proto nutné vybudování
trakčního vedení na dosud neelektrizovaném 1,5 kilometru dlouhém úseku
mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem. Stavební práce potrvají dva roky,
úpravami projde přibližně 13,5 kilometru trati. Dokončení je naplánováno na
červenec 2021.
Zvýší se také traťové rychlosti v úseku Oldřichov u Duchcova – Bílina. Cílem stavby je kompletní rekonstrukce
výše zmíněného úseku, která umožní zvýšení traťové rychlosti až na 140 km/h. Termín
dokončení celé stavby je v červnu 2022.
Poslední investicí bude rekonstrukce železniční stanice Řetenice. V případě
Řetenic se počítá nejen s modernizací této stanice, ale také částí
navazujících úseků do Oldřichova u Duchcova a do Lovosic. V samotných
Řetenicích je navrženo ostrovní nástupiště dlouhé 120 metrů a vnější nástupiště
s délkou hrany 50 metrů. Přístup na ně bude přes stávající lávku doplněnou o
schodiště a dva výtahy. Realizovat se bude rovněž nové staniční a traťové
zabezpečovací zařízení. Hotovo bude v srpnu příštího roku.
Na akci se setkali zástupci zainteresovaných partnerů
Poklepalo se na železniční pražec