Odpověď na novin. dotaz redaktorky Martiny Zyklové (Martina.Zyklova@denik.cz) ze dne 29. 1. 2008
Otázky (v původním znění)
obracím se na Vás s otázkou, která se týká Dětského domova a Školní jídelny v Chomutově. Podle usnesení rady Ústeckého kraje bylo rozhodnuto o vyřazení některých kandidátů na post ředitele tohoto zařízení. Mám proto na Vás otázky, které s tímto souvisí.
Předem děkuji za rychlou odpověď na mé otázky a eventuelní doplnění popisu stávajícího stavu.
Martina Zyklová
Chomutovský deník
Tel.č.: 474 316 464
Odpovědi
Konkursní řízení dle vyhlášky č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích, bylo Radou ÚK vyhlášeno v nejkratším možném termínu po náhlém úmrtí ředitele DD a ŠJ, Chomutov, Čelakovského 822, příspěvková organizace (dále jen DD) Bc. J. Neumanna, konkrétně usnesením rady konané dne 3.10. Konkursní komise byla Radou ÚK jmenována usnesením ze dne 24.10.2007. Termín sběru přihlášek do konkursu byl 14.11.2007 a přihlásilo se celkem 15 lidí. Konkursní komise zasedá dle vyhlášky celkem 2x, na první schůzce je jejím hlavním úkolem kontrola došlých přihlášek a zjištění, zda přihlášky do konkursu splňují radou vyhlášené podmínky. Vzhledem k tomu, že tomu tak ve všech případech nebylo, musela konkursní komise navrhnout zřizovateli vyřazení některých uchazečů (ust. § 4 odst. 4 vyhlášky). Rada o tomto jednala na schůzi dne 16.1.2008. Teprve po tomto rozhodnutí je možné pozvat uchazeče k samotnému konkursnímu řízení, jehož termín stanovila konkursní komise na půlku února. Průběh samotného konkursního řízení je přesně vymezen platnou vyhláškou. Zápis z konkursní komise je potom předán zřizovateli a o jmenování vhodného kandidáta rozhoduje Rada ÚK dle zákona o krajích a školského zákona. Vzhledem k tomu, že první jednání rady po datu konkursního řízení je 12.3.2008, předpokládáme, že právě na této schůzi by mohla rada o novém řediteli rozhodnout. Proto by i termín nástupu ředitele do funkce musel být stanoven po datu jednání rady, optimální by bylo jmenování k prvnímu dni následující následujícího měsíce.
Vzhledem k tomu, že dle ust. § 4 odst. 2 vyhlášky č. 54/2005 Sb. je jednání komise neveřejné a komise předává zápisy z jednání pouze zřizovateli, myslíme si, že není vhodné sdělovat médiím důvody vyřazení jednotlivých uchazečů z konkursu. Též si myslíme, že zveřejnění všech jmen uchazečů přihlášených do konkursu bez jejich souhlasu není zcela vhodné. I termín samotného konkursu je stanoven komisí na neveřejném jednání.
S pozdravem
Zbyněk Šebesta, kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení tiskových informací
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 742, 603 192 629
sebesta.z@kr-ustecky.cz