VYJÁDŘENÍ K ČLÁNKU „Ústecký kraj dá Českým drahám méně peněz“
Odvysílal IMPULS v 13.00 dne 21. 4. 2005
Tento zpravodajský spot nabídl posluchačům na téma zajištění základní dopravní obslužnosti v železniční dopravě v Ústeckém kraji zcela zkreslené a nevyvážené informace. Zcela opomenul zásadní informaci o tom, že Zastupitelstvo Ústeckého kraje již v loňském roce odsouhlasilo pro rok 2005 zajištění základní dopravní obslužnosti v železniční dopravě s rozsahu 7 párových spojů ve všední dny a 2 párovými spoji o víkendech a dnech pracovního volna a tomuto objemu veřejné dopravy odpovídá částka 335 milionů korun. Zároveň neuvedl vyjádření hejtmana Jiřího Šulce, že Ústecký kraj tomuto závazku dostojí a dopravní spojení obcí s okolním světem zajistí, například objednáním autobusů náhradou za nejedoucí vlaky. Příspěvek rádia Impuls dále nezmínil skutečnost, že České dráhy a.s. oznámily úmysl přerušit dopravu na 22 tratích v Ústeckém kraji bez jakéhokoli upozornění starostů dotčených obcí, Severočeského sdružení obcí a představitelů Ústeckého kraje. Učinily tak teprve v den, kdy Zastupitelstvo Ústeckého kraje projednávalo obsah smlouvy o závazku veřejné služby s touto firmou.
Ústecký kraj u Českých drah objednává službu, nerozhoduje o tom, jaké vlaky a na jakých tratích budou jezdit – toto je oblast v níž má jediné a hlavní slovo tento dopravce po dohodě s Drážním úřadem.
Vyznění celého zpravodajského příspěvku je silně nevyvážené a u občanů jmenovaných obcí a měst jistě vzbudil obavy z razantního omezení dopravních možností. Proto žádáme o odvysílání příspěvku, který by informaci o zajištění základní dopravní obslužnosti v Ústeckém kraji nabídl v nezkreslené, pravdivé podobě.
Ústecký kraj dá Českým drahám méně peněz
21.4.2005 Impuls str. 4 13:00 Zprávy
Monika PLESNÍKOVÁ, moderátorka
--------------------
Ústecký kraj poskytne letos Českým drahám o sto osmnáct milionů korun méně, než požadovaly. Ohrožená je tím vlaková osobní doprava na dvaadvaceti severočeských tratích.
Jaroslav PŘIBYL, redaktor
--------------------
Na poplach bijí zejména obce v Krušných horách a ve Šluknovském výběžku. Starosta Dolní Poustevny Jemelka argumentuje, že vlaky vozí do Rumburku denně desítky školáků a dospělých. Na vlakové dopravě jsou závislé také horské Vejprty. Starosta celnice Doubrava doporučuje krajským politikům, aby více jezdili vlaky. Dráhy chtějí rušit regionální spoje už letos v červnu. Ústecký hejtman Šulc hodlá nahradit chybějící vlaky