Orientační nabídka


 

VZ na přepravu osob

Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 16. 8. 2015.
 

 
 

Dotaz žadatele: (doslovný výňatek)

„…Vážení,

vypisujete výběrová řízení na poskytování služeb v autobusové a železniční osobní dopravě. mnohdy i na linkách, na kterých v kraji mohou soutěžit jak autobusoví, tak železniční dopravci. Proto v rámci práva na informaci dle zákona č. 106/1999 Sb. se v této souvislosti  žádám:

a) sdělit, zda vyžadujete stejnou četnost jízd autobusů a vlaků v pracovních dnech, 

b) sdělit, zda vyžadujete stejnou četnost jízd autobusů a vlaků o sobotách, nedělích a svátcích, 

c) sdělit, zda vyžadujete možnost přepravy alespoň jednoho kočárku s dítětem v autobusech,

d) sdělit, zda vyžadujete možnost přepravy alespoň jednoho kočárku s dítětem ve vlaku,

e) sdělit, zda vyžadujete možnost přepravy alespoň jednoho  objemnějšího, či delšího zavazadla (lyže) v autobusu

f) sdělit, zda vyžadujete možnost přepravy alespoň jednoho  objemnějšího, či delšího zavazadla (lyže) ve vlaku,

g) sdělit, zda vyžadujete, aby autobusové spoje měly jízdními řády zaručenu vazbu na vlaky v nácestných stanicích, 

h) sdělit za jaká pochybení jsou stanoveny jaké sankce v Kč autobusovým a železničním dopravcům.

i) sdělit, jaké smluvní přepravní podmínky (SPP) se na jednotlivé autobusové dopravce vztahují, a kde se kdy může zákazník se SPP seznámit,

j) sdělit, zda při vyhodnocování výhodnosti nabídek mezi autobusovým a železničním dopravcem   berete v úvahu, že železniční dopravce v nabízené ceně hradí SŽDC poplatek na úhradu za železniční dopravní cestu, a neužívá samosprávami spravované silnice, takže nabízené ceny za 1 km jsou obvykle vyšší, než ceny autobusových dopravců, a pokud to v úvahu neberete, pak

k) sdělit o kolik nabídkovou cenu autobusového dopravce za 1 km při porovnání celkové výhodnosti pro kraj výpočtově zvyšujete-dál Přípočet kraje. (Příklad:železniční nabídka 80 Kč/km, autobusová nabídka 30 Kč/km, Přípočet kraje 30 Kč/km, takže celkové uvažované náklady kraje 60 Kč/1km jsou pro kraj nižší, než železniční nabídka), a v tom případě

l) sdělit, jakým způsobem, případně na základě jakých propočtů, částku Krajského přípočtu  stanovíte?

m) zda před stanovením časových poloh vlaků jednáte o jejich koordinaci se sousedními krajskými úřady, aby pokud možno byla u těchto spojů zajištěna návaznost?“.

 

Odpověď:

V našem kraji doposud neproběhla žádná soutěž na služby v přepravě cestujících v železniční drážní dopravě. K soutěžení jednotlivých linek Vámi naznačeným způsobem, tedy v dané relaci (např. Teplice-Ústí nad Labem) poptat obecně služby v přepravě cestujících u železničních i silničních dopravců a následně se rozhodnout pro některou z nich, zásadně nepřistupujeme. Důvodem je zjevná neúčelnost a administrativní komplikovanost takového kroku. Jsou dané relace, kde je z hlediska trasování železnice výhodnější poptávat železniční dopravu a relace, která jsou výhodné pro dopravu linkovou, příp. dopravu lodní či leteckou. Kombinaci jednotlivých módů v jedné lince odmítáme, protože je nevhodná pro uživatelskou přívětivost systému a v konečném důsledku nehospodárná (vyžaduje pořízení vozidel všech módů). Ústecký kraj jako objednatel již přepravní módy na jednotlivé relace a linky stanovil v Plánu dopravní obslužnosti Ústeckého kraje na roky 2012-2016 (viz http://www.kr-ustecky.cz/dopravni-plan/ds-99074/p1=206513). Z toho důvodu není možné předpokládat, že by vůbec došlo ke srovnání jednotlivých nabídek železničních a silničních dopravců mezi sebou na jednotlivých soutěžených linkách/relacích a ve vztahu k tomuto faktu je odpovídáno  na Vaše níže uvedené dotazy v bodech:


  1. Ne, každé soutěžené lince je předem stanoven dopravní mód (linková/železniční) a na základě toho pak jízdní řád a kapacita vozidel obsluhujících danou linku.

  2. Ne, každé soutěžené lince je předem stanoven dopravní mód (linková/železniční) a na základě toho pak jízdní řád a kapacita vozidel obsluhujících danou linku.

  3. Požadavky na kvalitu služby jsou definovány smlouvami, které jsou zveřejněny zde: http://www.kr-ustecky.cz/smlouvy-o-zavazku-verejne-sluzby/ds-98811/p1=206516.

  4. Požadavky na kvalitu služby jsou definovány smlouvami, které jsou zveřejněny zde: http://www.kr-ustecky.cz/smlouvy-o-zavazku-verejne-sluzby/ds-98811/p1=206516.

  5. Požadavky na kvalitu služby jsou definovány smlouvami, které jsou zveřejněny zde: http://www.kr-ustecky.cz/smlouvy-o-zavazku-verejne-sluzby/ds-98811/p1=206516.

  6. Požadavky na kvalitu služby jsou definovány smlouvami, které jsou zveřejněny zde: http://www.kr-ustecky.cz/smlouvy-o-zavazku-verejne-sluzby/ds-98811/p1=206516.

  7. V některých případech ano, v některých nikoliv v závislosti na konkrétní lince a charakteru přestupního uzlu.

  8. Sankce dopravcům jsou definovány smlouvami, které je zveřejněny zde: http://www.kr-ustecky.cz/smlouvy-o-zavazku-verejne-sluzby/ds-98811/p1=206516.

  9. Smluvní přepravní podmínky (SPP) linkových dopravců jsou zde http://www.kr-ustecky.cz/tarif-a-prepravni-podminky/ds-99723/p1=209616, drážní SPP jsou u Českých drah zde https://www.cd.cz/infoservis/cim-se-ridime/-3939/ .

  10. Vzhledem k výše uvedenému srovnání nabídek železničních a silničních dopravců neděláme.

  11. Vzhledem k výše uvedenému srovnání nabídek železničních a silničních dopravců neděláme.

  12. Částku Krajského přípočtu vzhledem k výše uvedenému nestanovujeme.

  13. Ano, jízdní řády standardně připravujeme s orgány okolních krajů a orgány SRN.



 
Zodpovídá: Bc. Pavla Pilařová
Vytvořeno / změněno: 23.9.2015 / 23.9.2015
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém