Dotaz žadatele: (doslovný výňatek)
„…Vážení,
vypisujete výběrová řízení na poskytování služeb v autobusové a železniční osobní dopravě. mnohdy i na linkách, na kterých v kraji mohou soutěžit jak autobusoví, tak železniční dopravci. Proto v rámci práva na informaci dle zákona č. 106/1999 Sb. se v této souvislosti žádám:
a) sdělit, zda vyžadujete stejnou četnost jízd autobusů a vlaků v pracovních dnech,
b) sdělit, zda vyžadujete stejnou četnost jízd autobusů a vlaků o sobotách, nedělích a svátcích,
c) sdělit, zda vyžadujete možnost přepravy alespoň jednoho kočárku s dítětem v autobusech,
d) sdělit, zda vyžadujete možnost přepravy alespoň jednoho kočárku s dítětem ve vlaku,
e) sdělit, zda vyžadujete možnost přepravy alespoň jednoho objemnějšího, či delšího zavazadla (lyže) v autobusu
f) sdělit, zda vyžadujete možnost přepravy alespoň jednoho objemnějšího, či delšího zavazadla (lyže) ve vlaku,
g) sdělit, zda vyžadujete, aby autobusové spoje měly jízdními řády zaručenu vazbu na vlaky v nácestných stanicích,
h) sdělit za jaká pochybení jsou stanoveny jaké sankce v Kč autobusovým a železničním dopravcům.
i) sdělit, jaké smluvní přepravní podmínky (SPP) se na jednotlivé autobusové dopravce vztahují, a kde se kdy může zákazník se SPP seznámit,
j) sdělit, zda při vyhodnocování výhodnosti nabídek mezi autobusovým a železničním dopravcem berete v úvahu, že železniční dopravce v nabízené ceně hradí SŽDC poplatek na úhradu za železniční dopravní cestu, a neužívá samosprávami spravované silnice, takže nabízené ceny za 1 km jsou obvykle vyšší, než ceny autobusových dopravců, a pokud to v úvahu neberete, pak
k) sdělit o kolik nabídkovou cenu autobusového dopravce za 1 km při porovnání celkové výhodnosti pro kraj výpočtově zvyšujete-dál Přípočet kraje. (Příklad:železniční nabídka 80 Kč/km, autobusová nabídka 30 Kč/km, Přípočet kraje 30 Kč/km, takže celkové uvažované náklady kraje 60 Kč/1km jsou pro kraj nižší, než železniční nabídka), a v tom případě
l) sdělit, jakým způsobem, případně na základě jakých propočtů, částku Krajského přípočtu stanovíte?
m) zda před stanovením časových poloh vlaků jednáte o jejich koordinaci se sousedními krajskými úřady, aby pokud možno byla u těchto spojů zajištěna návaznost?“.
Odpověď:
V našem kraji doposud neproběhla žádná soutěž na služby v přepravě cestujících v železniční drážní dopravě. K soutěžení jednotlivých linek Vámi naznačeným způsobem, tedy v dané relaci (např. Teplice-Ústí nad Labem) poptat obecně služby v přepravě cestujících u železničních i silničních dopravců a následně se rozhodnout pro některou z nich, zásadně nepřistupujeme. Důvodem je zjevná neúčelnost a administrativní komplikovanost takového kroku. Jsou dané relace, kde je z hlediska trasování železnice výhodnější poptávat železniční dopravu a relace, která jsou výhodné pro dopravu linkovou, příp. dopravu lodní či leteckou. Kombinaci jednotlivých módů v jedné lince odmítáme, protože je nevhodná pro uživatelskou přívětivost systému a v konečném důsledku nehospodárná (vyžaduje pořízení vozidel všech módů). Ústecký kraj jako objednatel již přepravní módy na jednotlivé relace a linky stanovil v Plánu dopravní obslužnosti Ústeckého kraje na roky 2012-2016 (viz http://www.kr-ustecky.cz/dopravni-plan/ds-99074/p1=206513). Z toho důvodu není možné předpokládat, že by vůbec došlo ke srovnání jednotlivých nabídek železničních a silničních dopravců mezi sebou na jednotlivých soutěžených linkách/relacích a ve vztahu k tomuto faktu je odpovídáno na Vaše níže uvedené dotazy v bodech:
Ne, každé soutěžené lince je předem stanoven dopravní mód (linková/železniční) a na základě toho pak jízdní řád a kapacita vozidel obsluhujících danou linku.
Ne, každé soutěžené lince je předem stanoven dopravní mód (linková/železniční) a na základě toho pak jízdní řád a kapacita vozidel obsluhujících danou linku.
Požadavky na kvalitu služby jsou definovány smlouvami, které jsou zveřejněny zde: http://www.kr-ustecky.cz/smlouvy-o-zavazku-verejne-sluzby/ds-98811/p1=206516.
Požadavky na kvalitu služby jsou definovány smlouvami, které jsou zveřejněny zde: http://www.kr-ustecky.cz/smlouvy-o-zavazku-verejne-sluzby/ds-98811/p1=206516.
Požadavky na kvalitu služby jsou definovány smlouvami, které jsou zveřejněny zde: http://www.kr-ustecky.cz/smlouvy-o-zavazku-verejne-sluzby/ds-98811/p1=206516.
Požadavky na kvalitu služby jsou definovány smlouvami, které jsou zveřejněny zde: http://www.kr-ustecky.cz/smlouvy-o-zavazku-verejne-sluzby/ds-98811/p1=206516.
V některých případech ano, v některých nikoliv v závislosti na konkrétní lince a charakteru přestupního uzlu.
Sankce dopravcům jsou definovány smlouvami, které je zveřejněny zde: http://www.kr-ustecky.cz/smlouvy-o-zavazku-verejne-sluzby/ds-98811/p1=206516.
Smluvní přepravní podmínky (SPP) linkových dopravců jsou zde http://www.kr-ustecky.cz/tarif-a-prepravni-podminky/ds-99723/p1=209616, drážní SPP jsou u Českých drah zde https://www.cd.cz/infoservis/cim-se-ridime/-3939/ .
Vzhledem k výše uvedenému srovnání nabídek železničních a silničních dopravců neděláme.
Vzhledem k výše uvedenému srovnání nabídek železničních a silničních dopravců neděláme.
Částku Krajského přípočtu vzhledem k výše uvedenému nestanovujeme.
Ano, jízdní řády standardně připravujeme s orgány okolních krajů a orgány SRN.