Orientační nabídka


 

Z lounského nádraží dnes vyjely další dvě Regionovy

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Z lounského nádraží dnes vyjely další dvě Regionovy
Na železniční trati Ústeckého kraje vyjely další dvě moderní vlakové jednotky Regionova. Jeden z těchto motoráků dnes na nádraží v Lounech pokřtil hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Kolář.
 

 
 

TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne  23. 10. 2007

 

Z lounského nádraží dnes vyjely další dvě Regionovy 

 

Na železniční trati Ústeckého kraje vyjely další dvě moderní vlakové jednotky Regionova. Jeden z těchto motoráků dnes na nádraží v Lounech pokřtil hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Kolář.

    Jak hejtman Jiří Šulc připomněl, jeden pár  Regionov už v kraji jezdí: „Bez dvou dnů je to dnes symbolických devět měsíců, co vyjely první Regionovy na trati Rumburk – Děčín. Doufám, že další se narodí v podobně krátkém čase.“  Hejtman dál uvedl, že původně se o nasazením dalšího páru moderních motoráků uvažovalo na jiné trati.  

Nové vozební rameno Most – Louny - Domoušice/Rakovník nakonec dostalo přednost. Důvodem byl jednak skutečnost, že vlak tu bude hojně využívaný a také, že je přímo pro situaci na lounském nádraží vhodný. Je zde totiž tzv. úvrať.  To znamená, že vlaky se tu nemají kde otáčet. Regionovy, které mají pohonné jednotky na obou stranách soupravy  a mohou tedy jezdit oběma směry, jsou tedy ideální řešení.

     Jiří Kolář během slavnostního křtu nové Regionovy řekl: „K dnešnímu dni už jezdí v celé republice 40 Regionov. Stejně jako předchozí jednotky ponesou i tyto logo a webovou adresu kraje a název Regionova, Ústecký kraj,“  a  dodal: „Nechceme, aby nové vlaky jezdily jen na dálkových spojích do zahraničí nebo kolem Prahy. Už teď můžu slíbit, že od nového jízdního řádu začne do vašeho kraje zajíždět v prosinci i nejmodernější patrová příměstská jednotka CityElefant.“

    Regionovy vznikají kompletní přestavbou starších motorových vozů a po celé republice jich v současnosti jezdí 40. Výsledkem jsou částečně nízkopodlažní vozidla s polstrovanými sedačkami, a speciálně upraveným bezbariérovým WC.

 

Připravila: Veronika Kindlová, tisková mluvčí s použitím materiálů tiskového oddělení ČD a.s.

odbor kanceláře hejtmana Ústeckého kraje

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 726

kindlova.veronika@kr-ustecky.cz

 

 

 

Technický popis jednotky 814 + 914

Skříně vozů

Na vozidlech jsou dosazena laminátová čela s pevnostní konstrukcí zvyšující pasivní bezpečnost stanoviště strojvedoucího. Přivrácená plochá čela obou vozidel jsou opatřena dveřmi a přechodovým můstkem krytým dvojitým měchem. Na vnitřní straně těchto čel jsou na motorovém voze umístěny skříně pro umístění elektrického rozvaděče a vzduchové výzbroje, na voze řídícím pak odkládací prostory pro personál. V motorovém voze jsou dosazeny předsuvné elektropneumatické dveře se sklopnou stupačkou a ochranami proti přivření. V řídícím voze je 50 % podlahové části vozu řešeno jako nízkopodlažní s nástupem dvoukřídlými předsuvnými dveřmi ovládanými tlačítky. Skříně obou vozů jsou osazeny pevnými a polospouštěcími okny s dvojitým zasklením determálními skly.

 

Prostory pro cestující

V motorovém voze je celý prostor mezi prosklenými příčkami využit pro přepravu cestujících. Od nástupních prostor je oddělen křídlovými prosklenými dveřmi. Je vybaven čalouněnými sedadly s hlavovými a loketními opěrkami. Nad sedadly jsou umístěny příčné zavazadlové police s plastovou výplní, pod okny stolky a odpadkové koše. Nad příčkami jsou umístěny panely informačního systému, středem stropu probíhá osvětlovací kanál. V řídícím voze jsou dva oddíly pro cestující, oddělené od nástupního prostoru prosklenými dveřmi. Zadní prostor je vybaven obdobně jako motorový vůz, v předním prostoru pro cestující jsou trojsedadla v uspořádání za sebou, nad retenční nádrží u stěny WC pak čtyřsedadlo. Na levé straně tohoto oddílu je jedno plnohodnotné sedadlo a jedno sedadlo nouzové sklopné, nad sedadly podélné zavazadlové police. V nízkopodlažní části je umístěna buňka WC, vybavena i pro použití osobami se sníženou pohyblivostí . Je tvořena sendvičovými stěnami, posuvné dveře s elektrickým pohonem jsou ovládány tlačítky. Je vybavena uzavřeným systémem EVAC. Součástí vybavení je fotobuňkou ovládané vypouštění vody do umyvadla s ohřevem, přebalovací deska pro nemluvňata , madla a tlačítka nouzového volání pro použití WC i vozíčkáři. V nízkopodlažní části jsou umístěny čtyři dvojice sklopných sedadel, u bočních stěn opatřeny zádržnými systémy pro zajištění vozíků, kočárků příp. jízdních kol.

 

Stanoviště strojvedoucího

Stanoviště strojvedoucího je odděleno od nástupního prostoru (motorový vůz) příp. prostoru pro cestující (řídící vůz) lomenou příčkou s prosklenými dveřmi.   Je složeno z laminátových dílů obložení a stolků, v obložení na levé straně je vytvořeno nouzové sedadlo, na pravé straně pak prostor pro dosazení elektrického vařiče a chladničky. Do písmene U tvarovaný pult obsahuje displeje řídícího a informačního systému , zobrazovací jednotku elektronického rychloměru, ovládací panel radiostanice, kontrolér trakce a přídavné brzdy, tlačítkovou volbu automatické regulace rychlosti a další ovládací a signalizační prvky. Nad čelním sklem je protisluneční roleta s motorickým pohonem. Elektrický stěrač je vybaven cyklovačem. Stanoviště je vybaveno odpruženou sedačkou s hlavovou a loketními opěrkami.    

Trakce

Hnací soustrojí tvoří šestiválcový ležatý přeplňovaný motor Tedom (Liaz) M 640 SE o výkonu 242 kW ve spojení se čtyřstupňovou hydromechanickou převodovkou Voith Diwa. Regulátor vstřikovacího čerpadla motoru využívá tzv. akční člen a jak motor, tak i převodovka jsou ovládány řídícím systémem vozu. Výfukové potrubí motoru je vyvedeno pod vozem do skříně vzduch.výzbroje v zadní části vozu, kde je umístěna i vyrovnávací nádrž chlazení. V chladiči AKG s hydrostatickým pohonem ventilátoru je chlazen okruh motoru a převodovky, je chlazen plnící vzduch motoru a olej hydrostatiky. Na odpruženém rámu jsou umístěny pomocné pohony (kompresor 3DSK 75, generátory dobíjení baterie a kompresor klimatizace), poháněné od motoru kloubovým hřídelem se spojkou. Jsou dosazeny zesílené nápravy, pro které je upravena i původní nápravová převodovka NKR16, umožňující využití retardéru hydromechanické převodovky.  

Vytápění, větrání

Topení   v obou vozech soupravy je teplovodní s rozvody radiátory podél stěn, opatřenými nerezovými kryty. Každý vůz má vlastní teplovodní agregát Hydronic 35 s možností temperování a předehřevu vozu. V motorovém voze je využíváno odpadní teplo motoru prostřednictvím chladící soustavy. V nízkopodlažní části řídícího vozu jsou navíc umístěna dvě teplovodní topení typu 4V4, vhánějícími do prostoru dle potřeby teplý vzduch při nástupu a výstupu cestujících. Stanoviště strojvedoucího jsou klimatizována, výměník na stanovišti slouží zároveň k ofukování čelního skla. 

Vzduchová výzbroj, brzda

Jednotka je vybavena samočinnou brzdou DAKO s elektricky řízeným brzdičem DAKO BSE, ovládaným ze stanoviště strojvedoucího pákou jízdního kontroléru. Přídavná brzda je rovněž ovládána pákovým kontrolérem. Oba vozy jsou vybaveny záchrannou brzdou DAKO PZ4 , vypouštěcí ventil je umístěn na řídícím voze. Pro zjednodušení údržby je většina komponentů vzduchové výzbroje a brzdy panelizována, soustředěná do skříně vzduchové výzbroje na motorovém voze.  

Elektrická výzbroj

Souprava má společnou baterii, umístěnou na motorovém voze, rozdělenou na provozní a startovací, obě dobíjené alternátory. Pro dobíjení baterie z vnější sítě 230V slouží statický měnič. Vnější osvětlení je na každém čele tvořeno trojicí halogenových reflektorů a dvojicí červených pozičních světel, vnitřní je zářivkové umístěné ve středových tunelech. Jednotka je vybavena elektronickým rychloměrem, zařízením KBS-E, radiostanicí VS47 a řídícím systémem INTELO. Všechny komponenty (mimo radiostanice) jsou umístěny na motorovém voze ve skříni elektrického rozvaděče, ovládací panel topení a osvětlení pro obě vozidla je přístupný obsluze jednotky. Řídící systém umožňuje ovládání až tří spojených souprav z jednoho stanoviště. Důraz je kladen na diagnostiku - palubní pro informaci strojvedoucího a servisní se stahováním dat prostřednictvím WI-FI . Souprava je vybavena audiovizuálním informačním systémem s vnějšími a vnitřními informačními tabulemi. Využití technologie WI-FI umožňuje plnění dat on-line z internetu/intranetu ČD a to jak pro informační systém, tak i pro jízdní řád a může být využíváno i pro stahování dat potřebných pro údržbu.

    

Základní technické údaje motorové jednotky REGIONOVA

 

 Délka soupravy přes nárazníky                                      28,44 m

Výška nízkopodlažní části na T.K.                                   0,57 m

Rozvor náprav                                                                   8,0 m

Uspořádání náprav                                                          1´A´+ 1´1´

Jmenovitá hmotnost soupravy                                        39,0 t

Hmotnost plně obsazené soupravy                                               54,2 t

Nejvyšší provozní rychlost                                                80 km/h

Maximální tažná síla na háku                                          54 kN

Akční rádius                                                                     900 km

Počet míst k sezení                                                          84

Počet míst ke stání                                                         115

Výkon motoru                                                                  242 kW

Palubní napětí                                                                24V

 

Z lounského nádraží dnes vyjely další dvě Regionovy

Z lounského nádraží dnes vyjely další dvě Regionovy

Z lounského nádraží dnes vyjely další dvě Regionovy

Z lounského nádraží dnes vyjely další dvě Regionovy

Jiří Kolář, starosta Loun Jan Kerner a Jiří Šulc
Jiří Kolář, starosta Loun Jan Kerner a Jiří Šulc

Jiří Šulc nastupuje do Regionovy
Jiří Šulc nastupuje do Regionovy

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 23.10.2007 / 23.10.2007 | Zveřejnit od-do: 23.10.2007-23.11.2007
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém