Orientační nabídka


 

Žádost

Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádost doručená povinnému subjektu dne 3. 8. 2018.
 

 
 

Dotaz žadatele:

„Vážení, zaregistroval jsem úmysl kraje navýšit interval železniční dopravní obslužnost na trase Děčín hl. n. - Boletice nad Labem - Velké Březno - Ústí nad Labem-Střekov od prosince roku 2019, kdy dojde k uzavření nové smlouvy. Zaregistroval jsem informaci z veřejně dostupných zdrojů, že vlaky by měly být vypravovány v intervalu 60 minut. Co se týče dopravní obslužnosti Boletic nad Labem, spatřuji v posílené železniční dopravě velký potenciál, zejména pokud se bude skutečně jednat o jednotky hnané elektrickou trakcí. Z toho důvodu se ptám, zda-li je v úmyslu Kraje obnovit železniční zastávku Boletice nad Labem-zastávka u traťového křížení v ulici Tovární, tak jak tomu bylo v minulosti. Současná poloha stanice Boletice nad Labem dle mého soudu nebude pro potencionální cestující svou vzdálenost od centra sídliště atraktivní, proto by se mohlo navýšení kapacity přepravy minout účinkem. Žádám Vás tedy o vyjádření k této problematice, případně jaký má Kraj postoj k obnovení této stanice a zvýšení železniční obslužnost Boletic nad Labem. Věřím, že vezmete tento podnět v potaz.“.


Odpověď:

 

Ve věci zřízení železniční zastávky v Boleticích nad Labem postupuje Ústecký kraj v souladu s vlastníkem a správcem železniční infrastruktury, kterým je v obou případech Správa železniční dopravní cesty, s. o. V současné době je připravována dokumentace stavby „Optimalizace traťového úseku Ústí nad Labem-Střekov (včetně) – Děčín východ (mimo), která se nachází ve stupni přípravné dokumentace a záměru projektu. Součástí této stavby je také posun nástupišť mimo železniční stanici Boletice nad Labem směrem k Děčínu a s přístupem k těmto novým nástupištím od přejezdu v km 450,862 (což koresponduje s Vámi zmíněnou lokalitou). Pro vyloučení pochybností je však nutné uvést, že nová železniční zastávka realizovaná v rámci výše uvedené stavby nahradí stávající místa zastavení v železniční stanici, ze které bude nadále pouze dopravna pro řízení sledu vlaků bez možnosti nástupu nebo výstupu cestujících.

Závěrem mi prosím dovolte upřesnit jednu nesrovnalost, kterou ve své žádosti uvádíte:

 Zaregistroval jsem informaci z veřejně dostupných zdrojů, že vlaky by měly být vypravovány v intervalu 60 minut.“

V době, kdy bylo zveřejněno oznámení o záměru uzavření nové závazkové smlouvy, se Ústecký kraj snažil v maximální možné míře korigovat články v médiích. Nikdy však nezveřejnil informaci o „zahuštění“ taktu na lince U7 ze současných 120 minut na plánovaných 60 minut. Provozní model linky U7 předpokládáme v období 2019 – 2029 zachovat v podstatě totožný s dnešním, tedy pravidelný dvouhodinový interval (s ranní výjimkou kvůli dojížďce do škol v Děčíně). V novém provozním modelu je však nad rámec současné objednávky plánováno objednání dopoledního páru spojů, který dnes chybí a vytváří tak 4 hodinovou mezeru.

 
Zodpovídá: Mgr.Sylva Smutná
Vytvořeno / změněno: 16.8.2018 / 16.8.2018
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém