Orientační nabídka


 

Žádost

Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádost doručená povinnému subjektu dne 5. 1. 2019.
 

 
 

Dotaz žadatele:

Dobrý den, dovolte mi Vám adresovat můj dotaz, který se týká budoucnosti karet integrovaného dopravního sytému

DÚK:

1. V případě problémů s kartou, kterou vydala společnost BusLine, a.s., kde mají spotřebitelé uplatnit práva z vady nebo blokovat kartu v případě ztráty?

2. Plánuje Ústecký kraj plně integrovat tyto karty například i pro použil v jiných městských dopravních podnicích (např. Ústí nad Labem) nebo ve vlacích ČD tak, jak je tomu například v systému PID? Z vyjádření Českých drah se mi dostala informace, že karty DÚK jsou v ČD nekompatibilní z důvodu jiné technologie MAP.

3. Plánuje Ústecký kraj možnost eshopu pro celý dopravní systém, jako je např. v PID?

 

Odpověď:

 

Cestující, kteří si zakoupili BČK DÚK u dopravce Busline a.s., mají s tímto dopravcem uzavřený obchodní vztah. Tento vztah následně převzala společnost TD BUS a.s. a tedy případné blokace či hlášení nefunkčnosti karty by měli cestující směřovat na tuto společnost. Vzhledem k faktu, že dopravní informační kanceláře dopravce uzavřel, kontaktování dopravce by mělo proběhnout písemně na adresu Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha 1 (případně elektronicky do datové schránky 4kcxic3). Zároveň upozorňuji, že při komunikaci s vydavatelem karty je nutné předložit certifikát, který byl vydán současně s BČK DÚK.

V tuto chvíli se odbor dopravy Ústeckého kraje snaží vykomunikovat s dopravcem TD BUS a.s. možnost převodu těchto karet pod jiného dopravce, tedy aby cestující nepocítil ukončení činnosti dopravce TD BUS a.s. a došlo by pouze k uzavření nových obchodních podmínek mezi cestujícím a dopravcem, nicméně vyřešení této situace není jednoduché a v případě nesoučinnosti druhé strany je kladně neřešitelná.

Co se týče uznávání BČK DÚK u všech dopravců, tak snahou odboru dopravy Ústeckého kraje je dosažení takové situace, kdy cestující skutečně nebude muset přemýšlet nad tím, zda může či nemůže použít BČK DÚK ve vlacích, příměstských autobusech nebo v městské hromadné dopravě. V tomto roce by se tato snaha měla projevit u Dopravního podniku města Ústí nad Labem a.s., který by měl zprovoznit nový odbavovací systém a u nových železničních dopravců od prosince tohoto roku, kteří vysoutěžili dopravní obslužnost na několika linkách.

S Vámi konkrétně uvedeným dopravcem České dráhy, a.s. se problematika možnosti použití karty BČK DÚK řeší již delší dobu. Na podzim minulého roku byly dopravci předány i bližší technické informace, které by měly přispět k nalezení možnosti využití karet BČK DÚK i přes nekompatibilní MAP technologii.

 

Na Vaši poslední otázku Vám mohu odpovědět tak, že rozvoj integrovaného systému směrem k novým prodejním kanálům, tedy i k možnosti prodeje jízdních dokladů DÚK skrz krajský e-shop odbor dopravy v minulém roce řešil, nicméně vzhledem k náročnosti daného projektu nejenom v oblasti časové, technické a zejména finanční se tento projekt přesunul do tohoto roku. Pevně věřím, že po uklidnění a stabilizování autobusové dopravy v Ústeckém kraji se budeme moci vrátit k plnohodnotnému plánování rozvoje integrovaného systému.

 
Zodpovídá: Mgr.Sylva Smutná
Vytvořeno / změněno: 23.1.2019 / 23.1.2019
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém