Dotaz žadatele:
„Hezký den,
ráda bych se, podle zákona 106 o svobodném přístupu k informacím, zeptala na nákupy respirátorů kraji a hl.m. Prahou:
1. Od kterých firem konkrétně jste respirátory nakoupili? Proč právě od těchto?
2. Kolik firem Vám respirátory nabízelo? Koho konkrétně jste odmítli a proč?
3. Jak probíhal výběr dodavatelů? Měl kraj nějaké kritéria a jaká? Měl (má) kraj nějaký tým, který se dodávkami respirátorů zabývá? Kdo v něm je? Je v něm někdo, kdo má s těmito osobními ochrannými pomůckami zkušenost?
4. Kontrolovali jste nějak - a jak - kvalitu dodávek?
5. Kontrolovali jste nějak - a jak - zda má nabízený výrobek certifikát?“
Odpověď:
Krajský úřad Ústeckého kraje obdržel dne 19. 5. 2020 Vaši žádost (evidovaná pod Č.j.: KUUK/083400/2020) o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění (dále jen „InfZ“), týkající se nákupu respirátorů.
Na základě Vaší žádosti Vám zasílám vyjádření k požadovaným informacím. V souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. d) InfZ k jednotlivým bodům žádosti sděluji:
1. Od kterých firem konkrétně jste respirátory nakoupili? Proč právě od těchto?
Nákup respirátorů byl realizován od firmy ADLER Czech a.s. a od společnosti Nanologix Corporation s.r.o. Tyto firmy nám byly schopny garantovat kvalitu materiálu. Dodat požadované množství v krátké době a zároveň byly oproti jiným nabídkám cenově výhodné. Dalším kritériem bylo i to, že se jednalo o firmy sídlící na území Ústeckého kraje.
2. Kolik firem Vám respirátory nabízelo? Koho konkrétně jste odmítli a proč?
Všechny nabídky OOP byli evidovány v Seznamu potencionálních dodavatelů. Svou nabídku OOP zaslalo cca 50 dodavatelů. Někteří svou nabídku zaslali opakovaně a to na základě vývoje nasycenosti trhu potažmo vývoje cen. Někteří byli vyzváni, aby svou nabídku upřesnili. Nebyli preferováni dodavatelé, kteří vyžadovali platbu předem, nebyli schopni dodat požadované množství v určeném čase, nedoložili kvalitu či původ nabízeného zboží, byli cenově nevýhodní a jejich zboží se nenacházelo na území České republiky.
3. Jak probíhal výběr dodavatelů? Měl kraj nějaké kritéria, a jaká? Měl (má) kraj nějaký tým, který se dodávkami respirátorů zabývá? Kdo v něm je? Je v něm někdo, kdo má s těmito osobními ochrannými pomůckami zkušenost?
Kritéria: kvalita – doložení certifikátu nebo prohlášení o shodě, cena, požadované množství, rychlost dodávky.
Nákup probíhal prostřednictví Odboru kanceláře hejtman – Oddělení krizového řízení. Pracovníci tohoto oddělení mají dlouholeté zkušenosti s nákupy ochranných prostředků. Dále probíhaly konzultace se Zdravotnickou záchrannou službou Ústeckého kraje, p. o., Krajským ředitelstvím Hasičského záchranného sboru Ústeckého kraje, Krajskou hygienickou stanicí Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem a zainteresovanými odbory krajského úřadu.
4. Kontrolovali jste nějak - a jak - kvalitu dodávek?
Kvalita dodávek byla porovnávána s předloženými vzorky.
5. Kontrolovali jste nějak - a jak - zda má nabízený výrobek certifikát?
Všechny pořízené OOP měli příslušné certifikace nebo prohlášení o shodě