Dovolím si upřesnit názor Jaroslava Doubravy otištěný dne 30. července 2010 v Děčínském deníku, který nazval „téměř zločinem“ rozhodnutí kraje uzavřít desetiletou smlouvu s Českými drahami. Předpokládám, že panu zastupiteli Ústeckého kraje v době, kdy se o smlouvě hlasovalo, byl znám stav, za kterého se kraj rozhodl tak, jak rozhodl, a proto je pro mě nepochopitelné jeho vyjádření v tomto smyslu. Je potřeba zdůraznit, že pro podpis smlouvy s Českými drahami hlasovalo na zastupitelstvu Ústeckého kraje dne 30. listopadu 2009 všech 49 přítomných zastupitelů. Nikdo nebyl proti, nikdo se nezdržel hlasování.
Ústecký kraj dostal pouze jedinou nabídku, která řešila zajištění drážní dopravy v našem kraji i od 1. ledna
Ekonomika je sice ekonomika, ale je nutné ji přizpůsobit reálnému stavu a kraj si nemohl dovolit, aby vlaky 1. ledna 2010 nevyjely. Pokud by smlouva nebyla uzavřena na deklarovaných deset let,
Výhodnost kalkulace, kterou předložila společnost RegioJet, navíc zpochybnila analýza PricewaterhouseCoopers, která potvrdila, že nabídka RegioJet a Českých drah je v tomto ohledu zcela rovnocenná, neboť v cenové nabídce RegioJet nebyly zahrnuty některé nákladové položky. Dopravce nabídku ani po připomínkách nedoplnil.
Desetiletá smlouva s Českými drahami znamená lepší vlaky pro cestující.
Na závěr bych se ještě pozastavil nad čísly, která pan Doubrava zmiňuje v souvislosti s dotací na provoz Kozí dráhy a autobusových linek podél ní. Souběžný provoz vlaků a autobusů mezi Děčínem a Libouchcem v roce 2007 stál
Ing. Jindřich Franěk,
vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Ústeckého kraje