Změna financování kvalitu sociálních služeb v kraji
nijak neovlivní. Naopak kraj může pružněji reagovat na aktuální potřeby
v oblasti sociálních služeb. Jedním z argumentů této změny je také
to, že kraje znají místní poskytovatele mnohem lépe než lidé
z ministerstva. Očekává se vznik jasně definované sítě sociálních služeb
na základě zjištěných potřeb obyvatel. Kraje získají nejen odpovědnost za
rozdělování dotací do vznikající sítě poskytovatelů, ale i za dotační řízení. To
bude také postoupeno krajům, které zkoordinovaly svoji metodiku
s ministerstvem. V oblasti střednědobého plánování sociálních služeb by se
měla zvýšit spolupráce s kraji, obcemi a neziskovým sektorem.
Dále je v rozpočtu odboru sociálních věcí Krajského úřadu Ústeckého kraje na rok 2015 schváleno v rámci dotačního programu Podpora sociálních služeb a aktivit zaměřených na podporu rodiny a také na podporu protidrogové politiky celkem 11 milionů korun. V budoucnu se uvažuje zvlášť vydělit dotační program na Podporu protidrogové politiky. Vzhledem ke kumulaci problematiky závislostí v Ústeckém kraji a s tím spojených sociálně patologických jevů vyplynula naléhavá potřeba začít produktivně a koncepčně tuto problematiku řešit. Strategie protidrogové politiky definuje postoj Ústeckého kraje k otázkám protidrogové prevence a prevence ostatních závislostí.