Na základě jednostranné výpovědi vlastníka autobusového nádraží všem dopravcům, kteří nádraží za nemalé poplatky využívají, předložili zástupci Ústeckého kraje návrh, který umožní zachovat veřejnou linkovou dopravu v centru města na zastávkách v okolí křižovatky ústeckých ulic Masarykova a Revoluční, tedy v těsném sousedství současného autobusového nádraží, se zachováním přibližně stejného komfortu cestování, na jaký jsou cestující zvyklí dnes.
Změna se dotkne regionálních autobusových linek objednávaných Ústeckým krajem, které budou nově využívat zastávku Divadlo
451 Ústí nad Labem-Chlumec-Telnice-Krásný Les
452 Ústí nad Labem-Libouchec-Petrovice
453 Ústí nad Labem-Chuderov-Velké Chvojno-Libouchec-Čermná-Petrovice
456 Ústí nad Labem-Chuderov-Žežice-Chuderov-Ústí nad Labem
457 Ústí nad Labem-Povrly-Český Bukov
458 Ústí nad Labem-Velké Březno-Lovečkovice-Verneřice-Úštěk
459 Ústí nad Labem-Velké Březno-Homole-Suletice-Leština
460 Ústí nad Labem-Malečov-Rýdeč-Litoměřice
(dopravce BusLine a.s).
475 Osek-Hrob-Krupka-Ústí nad Labem
485 Ústí nad Labem – Modlany – Teplice – Ohníč – Bílina
504 Ústí nad Labem – Bohosudov – Teplice – Hostomice – Bílina
(dopravce DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova a.s.)
Dotčeny jsou také komerční dálkové a mezinárodní linky, které pro odbavení v centru města budou využívat zastávku Malá Hradební
440801 Plzeň-Žatec-Most-Teplice-Ústí nad Labem
dopravce ČSAD autobusy Plzeň a.s.
690850 Trutnov-Vrchlabí-Jilemnice-Jablonec n.Nisou-Liberec-Nový Bor-Děčín-Ústí n.L.
dopravce BusLine a.s.
590906 Chlumec-Ústí nad Labem-Lovosice-Praha
dopravce Bohuslav Petráček
000039 Brno - Praha - Ústí nad Labem - Dresden - Krausnick-Groß Wasserburg - Berlin - Magdeburg - Wolfsburg - Hannover - Bremen – Hamburg
dopravce STUDENT AGENCY, s.r.o.
000088 Brno-Praha-Berlin
dopravce TOURING BOHEMIA, S.R.O.; Deutsche Touring GMBH
Změny se netýkají linky 680044 Polička-Chrudim-Hradec Králové-Jičín-Mladá Boleslav-Česká Lípa-Ústí nad Lab. dopravce Zlatovánek spol. s r.o., který využívá dlouhodobě zastávku Hlavní nádraží.
Realizace krajem předloženého návrhu bude umožněna hlavně díky vstřícnosti a příkladné spolupráci s městem Ústí nad Labem a Dopravním podnikem města Ústí nad Labem, protože budou využívány nástupní hrany MHD v uzlu „Divadlo“, u nové budovy úřadu Regionální rady regionu severozápad a v podloubí u sídla Krajského ředitelství PČR. Pravidelní cestující toto řešení ostatně již znají, neboť postupná integrace linek MHD a regionální linkové dopravy do jedné zastávky včetně výlepových ploch je v Ústí nad Labem rozšiřována delší dobu.
Při pohledu na reorganizaci dopravy je zřejmé, že kroky soukromého subjektu vedoucí k zániku autobusového nádraží v Ústí nad Labem nejsou pro veřejnou dopravu nijak tragické. Autobusové nádraží již dlouhodobě plnilo jen okrajově nebo vůbec úkoly, které se od tohoto typu zařízení očekávají a odpovídající služby byly poskytovány v okolí.
Cestující nastupující na autobusovém nádraží budou moci využívat stejné služby, na které byli před odjezdem zvyklí (informační kancelář dopravce BusLine a.s., okolní obchody a služby, pekařství, prodej tisku, apod.). Prostor pro čekání cestujících na všech třech nových nástupních hranách je zastřešen proti nepřízni počasí.
Je nutné zmínit, že realizace návrhu do bezchybně fungujícího celku v praxi s sebou přinese ještě mnoho příprav a kompromisních kroků, ale je velice pravděpodobné, že regionální doprava obsluhující zejména okolí města v Ústí nad Labem bude funkčně zapojena do centra krajského města, tedy tam, kde ji lidé potřebují a kde do ní nastupovat chtějí a jak je standardem i v jiných městech.