V souvislosti s ukončením provozu autobusového nádraží v Ústí nad Labem, informujeme o přijatých opatřeních, které umožní zachovat veřejnou linkovou dopravu v centru města.
Oprava trati 081 Děčín – Česká Kamenice –Rumburk, která je po ničivých povodních od srpna 2010 částečně nesjízdná postupuje do finále. Od 12.6.2011 se výluka vlaků zkracuje jen na úsek Česká Kamenice - Mlýny. Pakliže nenastanou nečekané komplikace, obnoví se provoz v celé trase linky U8 dle platného jízdního řádu v první červencový den.
Autobusy v objednávce Ústeckého kraje neplní pouze funkci dopravy do škol, zaměstnání či k lékaři, ale mají nezanedbatelný podíl na rozvoji turistiky a volnočasových aktivit v našem kraji.
V souvislosti s prodlouženým "velikonočním" víkendem dochází ke změnám jízdních řádů linky 434 Děčín - Hřensko - Krásná Lípa. V sobotu 23.4. tak začíná provoz v prodloužené sezónní variantě do oblíbené lokality Národního parku České Švýcarsko.
Rada Ústeckého kraje dnes na svém zasedání rozhodla o zahájení otevřeného zadávacího řízení na plnění veřejné zakázky na služby s názvem „Dlouhodobé zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje veřejnými službami v přepravě cestujících veřejnou linkovou dopravou v oblasti Lounsko – západ“.
České dráhy uzavřely 17.3.2011 kontrakt na dodávkou dvoudílných motorových jednotek od polského výrobce PESA Bydgoszcz, který zvítězil v mezinárodní soutěži. Nové jednotky výrazně zvýší kvalitu cestování na regionálních tratích do Šluknovského výběžku.
V případě dopravní obslužnosti není možné spojovat strohá čísla z registru vozidel a vozidla, která po silnicích v kraji skutečně jezdí a zajišťují závazkové spoje což některá média dělají. Cestující tak mohou být mylně informováni o stáří a bezbečnosti vozidel na svých linkách a spojích.
V souvislosti s omezením dopravní obslužnosti ve Středočeském kraji posiluje Ústecky kraj linku 713 Louny - Vinařice a nahrazuje v uvedeném úseku zrušené spoje linky 220001 Kladno – Nové Strašecí – Řevničov – Louny.
Ústecký kraj má uzavřenou dlouhodobou Smlouvu o závazku veřejné služby s dvanácti dopravci, z toho deset jich působí ve veřejné linkové autobusové dopravě. Jedním z kvalitativních požadavků na poskytované služby je podíl bezbariérových vozidel.