TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 22.12.2005
Antonín Terber: Za tříděný odpad v roce 2006 trekkingové kolo
V těchto dnech v našem kraji začíná informační kampaň, vyzývající k třídění odpadů do známých barevných plastových nádob v zelených, modrých, žlutých a bílých barvách. Pro domácnosti v našem kraji je připraveno 250 tisíc informačních čtyřstránkových letáků s titulkem „Novoroční předsevzetí“, do nichž je vložen plastikový sáček. Obsah letáčku nabízí nejen jednoduché návody k tomu, jak s tříděním odpadů začít, ale při zaslání správné odpovědi v tipovací soutěži získává každý možnost uspět v soutěži o ceny, v níž je hlavní výhrou trekingové kolo. Informační kampaň i soutěž připravila ve spolupráci s Krajským úřadem Ústeckého kraje autorizovaná obalová společnost EKO-KOM, a.s. a záštitu nad celou akcí převzal člen Rady Ústeckého kraje Antonín Terber.
„Domácí odpad není určen na skládky, je nutné na něj pohlížet jako na surovinou, určenou k dalšímu zpracování. Těší mě, že obce v našem kraji jsou na tom s tříděním ve srovnání s jinými regiony velice dobře. Přesto ale cítíme potřebu intenzivněji propagovat myšlenku třídění odpadů – je to veřejné téma, o němž se zatím v našem regionu příliš nemluví,“ konstatoval člen Rady Ústeckého kraje. Součástí informační kampaně pro rok 2006 bude několik akcí zacílených na propagaci třídění domovního odpadu. „Pro mnohé už není problém separovat doma sklo, plasty nebo papír. Naprosto jiná situace nastává ve chvíli, kdy se potřebujeme zbavit různých typy baterií do domácích spotřebičů. Věřím, že se ve veřejné diskusi objeví několik dobrých nápadů, jak se účinně vracet k recyklaci,“ nastínil Antonín Terber jeden z konkrétních cílů začínající informační kampaně.
připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení informací a vnějších vztahů
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 788
janacik.f@kr-ustecky.cz
Krajský radní Antonín Terber zahájil informační kampaň propagující separovaný sběr domácího odpadu