Ústecký kraj, jako nedaleká turistická destinace, by se prezentoval v prostorách letiště a lákal tak německé cestující do některé z oblastí Brány do Čech. Poslední jednání proběhlo ve středu 22. června, kdy už se dolaďoval rozsah konkrétní spolupráce.
„Máme zájem propojit oba weby, mít své letáky na informacích letiště a v odletové hale bude veliký poutač na Bránu. Také vzájemně propojíme některé tiskové materiály. Musím říci, že se letiště chová velice regionálně a věřím, že to bude ku prospěchu všech,“ řekl Radek Vonka, spoluautor projektu Brána do Čech.
Už o letošních prázdninách bude turistický portál Brána do Čech přeložený do němčiny a angličtiny. Vyjde tak vstříc zahraničním turistům, kteří hledají tipy na výlety v Ústeckém kraji. Portál Brána do Čech je rozdělen do čtyř sekcí podle turistických destinací – České Švýcarsko, České středohoří, Krušné hory a Dolní Poohří. V každé sekci je možné vyhledávat turistická místa, trasy a nejrůznější akce. Pro návštěvníky hovořící cizím jazykem bude přeložena tisícovka míst a tras, které je dovedou k těm nejzajímavějším místům v kraji.
„Snažíme se vyjít vstříc turistům ze Saska, popřípadě z Bavorska, kteří navštěvují sousední regiony v Česku. Jezdí sem dlouho a vracejí se, proto jsou pro nás vedle domácích návštěvníků jednou z cílových skupin,“ řekl Radek Vonka, radní Ústeckého kraje pro cestovní ruch a regionální rozvoj.
Ústecký kraj se prezentuje zahraniční klientele také na veletrzích cestovního ruchu, kde nabízí cizojazyčné materiály, mapy a podává nejrůznější informace o tom, jaká místa nesmí žádný zvídavý turista vynechat. V souvislosti s projektem Brána do Čech a jeho kampaní, která má za cíl změnit negativní image kraje v očích veřejnosti, bylo spuštěno několik aktivit. Portál www.branadocech.cz aktivně komunikuje se svými uživateli, a to prostřednictvím emailu info@branadocech.cz či sociální sítě Facebook (www.facebook.com/branadocech). Každý se může na webu zaregistrovat a přispívat do jeho obsahu, například vložením kulturní či sportovní akce.
Brána do Čech se prezentuje jako čtveřice kamenů pomyslné brány, které symbolizují jednotlivé destinace. České Švýcarsko má na žlutém kameni rýhu ve tvaru Pravčické brány, červené České středohoří pro změnu sopečný vrcholek. Zelené Krušné hory identifikujete podle stromu a Dolní Poohří podle modrých vln. Celé logo je připraveno v německé i anglické mutaci, stejně tak prezentační grafika.
„Jsem spolupráci s německou stranou velmi nakloněn. Vždy se jedná o oboustranně výhodné kroky, jsme přeci sousedé a turisté navštěvují region z obou stran. Proto bych byl rád, kdyby se postupně Brána do Čech dostala do povědomí i v Sasku a Bavorsku,“ uvedl Radek Vonka.
Připravil: odd. RR a CR