Velká cena cestovního ruchu patří k doprovodným programům veletrhu REGIONTOUR. První tři místa se vyhlašují v kategoriích Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický portál, Nejlepší turistický produkt, Nejlepší cestovní kancelář a Nejlepší elektronický newsletter. Soutěž je určená pro krajské úřady, organizace destinačního managementu, turistické regiony, města, obce a nově také pro cestovní kanceláře.
V kategorii turistických portálů zvítězil unikátní portál www.branadocech.cz Ústeckého kraje, který doprovází projekt na podporu turistiky a cestovního ruchu Brána do Čech. Smyslem tohoto projektu je rozdělení kraje do čtyř turistických oblastí: Krušné hory, Dolní Poohří, České Švýcarsko a České středohoří a zároveň propagace jednotlivých oblastí, které řídí speciální destinační agentury. Ty se zaměřují na nejatraktivnější a nejzajímavější lokality svých území.
„Projekt Brána do Čech jsme připravovali zhruba jeden rok a já jsem velmi rád, že práce této skupiny lidí byla náležitě oceněná. Věřím, že až v letošním roce rozjedeme kampaň Brány do Čech naplno, jak máme v plánu, tak budeme mít velkou šanci získat ještě další ocenění na dalších veletrzích a v dalších soutěžích, kterých se rádi zúčastníme,“ řekl radní pro regionální rozvoj a cestovní ruch Radek Vonka.
Brána do Čech byla realizována v rámci projektu „Propagační a mediální kampaň Ústeckého kraje“, podpořeného v rámci Regionálního operačního programu NUTS II Severozápad.
Jako nejlepší jednotnou kampaň ocenila porota zimní kampaň Olomouckého kraje. Nejlepším turistickým produktem byl vyhlášen produkt Vysočina Tourism s názvem Cesty za poznáním, kulturou, sportem a odpočinkem. Nejlepšími cestovními kancelářemi podle poroty a laické veřejnosti byly Exim Tours, China Tours, Kovotour Plus, Tourtrend a Školní zájezdy. V kategorii elektronických newsletterů zvítězilo Statutární město Plzeň.
Ve čtyřech kategoriích, které hodnotila odborná porota, splňovalo podmínky zařazení do soutěže 63 přihlášek. V porotě zasedli zástupci Ministerstva pro místní rozvoj ČR, Asociace krajů ČR, České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, Asociace cestovních kanceláří ČR a Asociace cestovních kanceláří a agentur.
Výsledky:
Kategorie „Nejlepší turistický portál"
Porota hodnotila přehlednost, uživatelskou přívětivost, inovativní služby, množství informací, grafický vzhled, počet jazykových mutací atd.
1. místo – Krajský úřad Ústeckého kraje za portál www.branadocech.cz
2. místo – Centrála cestovního ruchu Východní Moravy za portál www.vychodni-morava.cz
3. místo – Pražská informační služba za portál www.praguewelcome.cz
Speciální cena ministra pro místní rozvoj – Jihomoravský kraj za portál www.jizni-morava.cz
Připravila:
Bc. Alena Tichá
oddělení tiskových informací
Kancelář hejtmana Ústeckého kraje
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
Tel.: 475 657 741, ticha.a@kr-ustecky.cz,
Foto: Ing. Jiří Válka, Odbor regionálního rozvoje KÚÚK
Radní Radek Vonka přebírá ocenění za první místo pro internetový portál Brány do Čech.
Úspěšný tým projektu Brána do Čech