Místo vzdělávacího workshopu si nyní lze koupit jeho online verzi, náhradou za návštěvu kina je placený online stream, měření sil ve sportu nahradil e-sport. Způsoby kontaktního prodeje nahradil online prodej. Enormně narostly rozvážkové služby s online objednávkou, přičemž nechat si dovézt lze nejen nákup, oběd z restaurace, ale i míchaný drink anebo suroviny a polotovary na přípravu konkrétní speciality. Na prodejích online a tržbách e-shopů je to také vidět. Podle Asociace pro elektronickou komerci zaznamenalo rapidní nárůst tržeb přes 60 % e-shopů v celé Evropě, přičemž těm českým narostly objemy prodejů přibližně o pětinu, výrazně roste i počet samotných online obchodů.
Kdo online dosud neprodával, měl by začít, byť by to mělo tvořit jen část jeho obratu. Zřídit si e-shop, pochopitelně není jednoduché ani zdarma. Nicméně s příchodem karantény se na trhu objevily nové cesty a platformy, které online prodej umožní i těm, pro které je plnohodnotný e-shop nákladný.
Pokud chcete jen udržet kontakt se svými zákazníky, opřít se o jejich komunitu, můžete vyzkoušet speciální kampaně Hithitu s názvem Antivir a požádat své zákazníky o „předplatné Vašich služeb“. Dál jdou služby online tržišť, které umožní prodávat online komukoli bez vlastního e-shopu – například Memark nabízí nulový poplatek, ale bere si provizi z prodeje. Obdobné služby propojující lokální obchody se svými zákazníky nabízí projekt Nakup bezpečně zakladatele Rohlíku Tomáše Čupra a projekt IT společnosti Adastra.one Nakoupeno online. Oba projekty jsou pro prodejce zdarma, a zejména v případě druhém jsou prozatím výslovně vázány na období pandemie. Pro začátek jsou ale určitě dobré, a to i pro otestování zákazníků.