Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Média

 

Být online aneb Jiné už to nebude

 
logo
Aktuální karanténní opatření nutí firmy digitalizovat produkt a také způsoby prodeje. Přechod do online světa není ale jen fenomén pandemie COVID-19, ten trend tu zůstane a do budoucna ještě posílí.
Tisková zpráva ze dne 28. dubna 2020
 

 
 


Místo vzdělávacího workshopu si nyní lze koupit jeho online verzi, náhradou za návštěvu kina je placený online stream, měření sil ve sportu nahradil e-sport. Způsoby kontaktního prodeje nahradil online prodej. Enormně narostly rozvážkové služby s online objednávkou, přičemž nechat si dovézt lze nejen nákup, oběd z restaurace, ale i míchaný drink anebo suroviny a polotovary na přípravu konkrétní speciality. Na prodejích online a tržbách e-shopů je to také vidět. Podle Asociace pro elektronickou komerci zaznamenalo rapidní nárůst tržeb přes 60 % e-shopů v celé Evropě, přičemž těm českým narostly objemy prodejů přibližně o pětinu, výrazně roste i počet samotných online obchodů. 


Kdo online dosud neprodával, měl by začít, byť by to mělo tvořit jen část jeho obratu. Zřídit si e-shop, pochopitelně není jednoduché ani zdarma. Nicméně s příchodem karantény se na trhu objevily nové cesty a platformy, které online prodej umožní i těm, pro které je plnohodnotný e-shop nákladný.


Pokud chcete jen udržet kontakt se svými zákazníky, opřít se o jejich komunitu, můžete vyzkoušet speciální kampaně Hithitu s názvem Antivir a požádat své zákazníky o „předplatné Vašich služeb“. Dál jdou služby online tržišť, které umožní prodávat online komukoli bez vlastního e-shopu – například Memark nabízí nulový poplatek, ale bere si provizi z prodeje. Obdobné služby propojující lokální obchody se svými zákazníky nabízí projekt Nakup bezpečně zakladatele Rohlíku Tomáše Čupra a projekt IT společnosti Adastra.one Nakoupeno online. Oba projekty jsou pro prodejce zdarma, a zejména v případě druhém jsou prozatím výslovně vázány na období pandemie. Pro začátek jsou ale určitě dobré, a to i pro otestování zákazníků.


 
Zodpovídá: Mgr. Hana Šťástková
Vytvořeno / změněno: 28.4.2020 / 28.4.2020

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém