Orientační nabídka


 

Cestovní a turistický ruch Ústeckého kraje (Prague Business Journal)

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
 

 
 

Pro Prague Business Journal – p. Vandrovec

1. Jakým způsobem kraj participuje na rozvoji turistiky na svém území?

Ústecký kraj se ve spolupráci s dalšími subjekty zainteresovanými na cestovním ruchu snaží především o účinnou propagaci (například prostřednictvím výstav) regionu a koordinaci aktivit souvisejících s dalším rozvojem turistiky. V souvislosti s tím připravuje kraj dokument Strategie rozvoje cestovního ruchu v Ústeckém kraji. Materiál by měl být dokončen v dubnu letošního roku a měl by stanovit hlavní priority dalšího rozvoje kraje v oblasti turistiky a cestovního ruchu.

2. Která jsou podle statistik nejméně a která nejvíce navštěvovaná místa turisty ve Vašem kraji a co je podle Vás toho důvodem? (máte spostu krásných měst, typu Žatec, Louny a mnoho dalších, pokud vím, nejsou právě centrem nějak velkého turistického zájmu. Proč?)

Podle průzkumů je nejvíce navštěvovaný Terezín (památník), dále Děčínsko (Česko – Saské Švýcarsko), Teplice (lázně). Pravděpodobně nejméně navštěvováno je Lounsko. Souvisí to pravděpodobně s špatnou infrastrukturou a nízkou úrovní služeb.

Celkově nízké návštěvnost regionu souvisí také s špatným mediálním obrazem Ústeckého kraje. V očích veřejnosti je region stále spojován s těžbou uhlí a s ní spojenou devastací krajiny a životního prostředí. Zajímavý je fakt, že při průzkumu agentury SOFRES-FACTUM v rámci kterého měli respondenti „oznámkovat“ kraj, získal Ústecký kraj lepší známky od zahraničních turistů než například od obyvatel České republiky.

3. Jaké jsou možnosti dalšího rozvoje turistiky - jaké recepty k "přilákání" turistů jak zahraničních, tak i domácích mohou využít oblasti, které jsou v tuto dobu spíše na okraji turistického zájmu?

Možnosti dalšího rozvoje jsou především ve zkvalitnění poskytovaných služeb, vybudování kvalitního informačního systému, účinné propagaci a spolupráci zainteresovaných subjektů. Rozvoji turistiky jistě napomůže i podpora nových forem cestovního ruchu jako je agroturistika či ekoturistika.

4. Statistické údaje o turistice v kraji - počet turistů, předpokládaný roční příjem z turistiky, počet lidí přímo a nepřímo se živících na turistice v kraji.

Počet turistů v roce v roce 2001: 460 000

Odhadovaný příjem z turistiky v roce 2001: 3 miliardy korun.

Odhadovaný počet lidí přímo a nepřímo se živících na turistice v kraji: 4000 lidí.

5. Jaké programy podporující cestovní ruch kraj má ?

V roce 2002 to byl program Rozvoj cestovního ruchu a lázeňství - revitalizace a obnova  sídel. V letošním roce Program záchrana architektonického a kulturního dědictví kraje pro rozvoj cestovního ruchu.

Tyto programy jsou součástí Programu rozvoje Ústeckého kraje a jsou financovány z Fondu regionálního rozvoje Ústeckého kraje.

6. Jaké peníze do rozvoje cestovního ruchu investuje ?

Přímo na podporu cestovního ruchu a propagaci kraje byly z rozpočtu Ústeckého kraje vyčleněny 4 miliony korun.

Rozvoj cestovního ruchu a lázeňství - revitalizace a obnova  sídel  - 7,5 milionu korun. (rok 2002)

Záchrana architektonického a kulturního dědictví kraje pro rozvoj cestovního ruchu – 14 milionů korun. (rok 2003)

Tyto prostředky jsou vyčleněny z Fondu regionálního rozvoje Ústeckého kraje.

7. Je efekt odpovídající vynaloženým financím?

Finanční prostředky jsou v rámci těchto programů vynakládány koncepčně a cíleně. Efekt takto vynaložených prostředků se projeví na oživení konkrétních míst a dlouhodobě i na rozvoji celého regionu.

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 6.10.2003 / 6.10.2003 | Zveřejnit od-do: 7.2.2003-1.3.2003
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém