Jsou to ti řidiči, kteří v zimním období vyrážejí jako první na zasněžené a zledovatělé silnice, přitom se na ně vztahují všechna pravidla jako na běžné účastníky silničního provozu. „Plánujeme i další akce s cílem proškolit a prakticky vycvičit co nejvíce řidičů. Cvičné jízdy na autodromu umožní řidičům využít plně všechny možnosti, které moderní vozidla a jejich technika nabízejí,“ řekl krajský radní pro oblast dopravy a silničního hospodářství Jaroslav Komínek, který si sám vyzkoušel, jak se těžká technika řídí v nebezpečných situacích.
Školení se skládalo ze dvou částí – teoretické a praktické. Do praktická části byla zařazena například jízda zručnosti a škola brzdění a smyku. První výcvik tohoto druhu absolvovalo dvacet řidičů SÚS ze všech pěti provozů. „Nová vozidla, které pro SÚS nakoupil kraj, vyžadují jiný způsob jízdy, v simulovaných podmínkách se řidiči s vozidlem lépe seznámí,“ komentoval průběh školení technický náměstek SÚS Jaroslav Tačner.
SÚS spolu s krajem plánuje ještě další akci na mosteckém autodromu těsně před zimní sezónou. Vyzkoušet si, jak se ve ztížených podmínkách vozidla ovládají je důležité i proto, že sypač vyjíždějící do zasněžených silnic veze 5 až 10 tun soli.
Mail: rytir.z@kr-ustecky.cz
Část flotily nových vozidel Správy a údržby silnic Ústeckého kraje na mosteckém autodromu
Na organizaci školení se podíleli (zleva) radní Jaroslav Komínek, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství KÚÚK Jindřich Franěk, ředitel SÚS Vladimír Macholda a provozní náměstkyně SÚS Lenka Holovská
Technický náměstek SÚS Jaroslav Tačner (zcela vlevo) s řidiči
Jízda zručnosti - couvání mezi kužely
Prudké brzění na suchém povrchu ...
... a na mokré vozovce
Řidiči před vyhlášením výsledků souteže v jízdě zručnosti
Nejlepší jednotlivci ...
... a nejlepší týmy