Cyklostezka Ohře má
celkovou délku od Litoměřic až po hranici s Karlovarským krajem přes 100 km.
V současnosti je vyznačena v terénu Klubem českých turistů jako trasa
číslo 6 a je trasována jednak po stávajících sjízdných cestách a jednak po
silnicích s automobilovým provozem. Úseky vedené po silnicích jsou
provizorní do té doby, než bude s konečnou platností vyřešeno vedení
cyklostezky v terénu mimo silniční síť.
Funkce
cyklostezky jsou:
·
dálkový
charakter regionálního i nadregionálního významu, propojí hlavní aktivitní
centra s cíli cyklistické dopravy, zřízení odpočinkových bodů, přístřešků,
nádob na odpadky, infotabule,
·
sportovní
– zajistí sportovní využití cyklistů bez střetů s automobilovou dopravou,
·
rekreační
– přístup do prostoru, kde si cyklista může odpočinout,
·
komunikační
– za prací, vzděláním, službami. Typickým úsekem je trasa mezi Litoměřicemi a
Terezínem a Terezínem a Bohušovicemi nad Ohří.
Proto v současnosti
dochází ke zhotovení projektových dokumentací pro územní rozhodnutí na 22
úseků, kde investorem bude Ústecký kraj. Jedná se o úseky, které vyžadují
složité stavební úpravy a jsou nákladné na financování. Zhotovitelem
dokumentací je projekční kancelář
CityTraffic
s.r.o. Praha.
Části cyklostezky Ohře,
jejímž investorem je kraj jsou:
·
1.
část – Terezín + Parkány památníku Terezín
·
2.
část – Brňany – Brozany
·
3.
část – Doksany – Písty
·
4.
část – Pístecký les - Budyně nad Ohří
·
5.
část – Kostelec nad Ohří - Poplze zahradnictví
·
6.
část – zahrádky - Horka – Levousy
·
7.
část – Křesín - Želevice, lávka Koštice, Koštice–Volenice
·
8.
část – Kystra - most Počedělice
·
9.
část – most Počedělice – Obora
·
10.
část – Louny u Měleckého potoka
·
11.
část – Březno – Celnice
·
12.
část – Skupice – Mradice
·
13.
část – Strkovice – Hradiště
·
14.
část – Trnovany - km
·
15.
část – Trnovany - Žatec + odbočka do obce Bezděkov
·
16.
část – Stroupeč - tzv. bypass cyklostezky v katastru obce Stroupeč
·
17.
část – Vičice – přepad -
·
18.
část – Vikletice – Vadkovice
·
19.
část – Vadkovice - Malé Krhovice, Malé Krhovice – Poláky
·
20.
část – Poláky - Hořenice, Žatec – Kadaň
·
21.
část – Žatec – Kadaň
·
22.
část – Kadaň – Boč - km
Od října 2023 dochází
ke stavebně technickému průzkumu jednotlivých úseků, případně geologickému
a hydrogeologickému průzkumu území, zhotovení sond, zaměření území, ověření
inženýrských sítí atd.
Návrhy variantních
řešení vedení cyklostezky na jednotlivé úseky budou zpracovány po provedení
průzkumu jednotlivých úseků a to v různých lhůtách dle stupně složitosti
vedení v lokalitě, první návrhy budou na konci listopadu 2023.
V rámci návrhu
variantních řešení probíhají jednání se zástupci obcí přes jejichž katastry
cyklostezka prochází a to za účasti projektantů a zástupců ústeckého kraje. Na
těchto jednáních se upřesňuje konkrétní poloha trasy tak, aby nebyla v konfliktu
s vlastníky pozemků a se zájmy obcí a aby naopak byla v souladu
s územně plánovací dokumentací. Soulad s územními plány jednotlivých
obcí je pro konečné vedení Cyklostezky Ohře základní podmínkou s tím, že
zcela nové úseky u připravované nebo rozpracované územně plánovací dokumentace
bude vhodné zařadit do kategorie veřejně prospěšných staveb. Některé řešení
vedení cyklostezky vyvolá změny územních plánů obcí.
Aktuálně bylo vydáno
stavební povolení pro úsek:
Cyklostezka Ohře, část
Litoměřice – Bohušovice nad Ohří.
Trasa je navržena
převážně v místech stávajících nezpevněných komunikací (na většině míst pouze
vyjeté koleje), sloužící jako přístup k řece Ohře pro pěší, cyklisty a ojedinělá
vozidla (např. dopravní obsluha, přístup k zahrádkám). Tento účel bude po
dokončení stavby zachován. Trasa je vedena převážně v nezastavěném území, v
extravilánu.
Na úsek Libočany –
Přívlaky v ORP Žatec se očekává vydání stavebního povolení v průběhu
listopadu 2023, v právní moci do konce roku 2023.
Vznikne cyklistická
stezka začínající na rozhraní k.ú. Žatec a k.ú. Libočany (tj. místo napojení na
další úsek Cyklotrasy Ohře vedoucí v k.ú. Žatec, kde investorem je Město
Žatec) a končící na rozhraní k.ú. Přívlaky a k.ú. Stranná u Nechranic. Celková
délka cyklostezky (včetně části bez stavebního zásahu) je 5,034 km, celková
délka cyklostezky, na níž bude provedena stavební činnost je 3,764 km.
Předpokládá se, že
realizace veřejné zakázky na dodavatele stavby a zahájení stavebních prací
proběhne do 30.6.2024.
Seznam dobíjecích stanice pro elektrokola naleznete zde .
Podrobnější informace naleznete na www.cyklovize2030.cz.
Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu