Na jaře tohoto roku navštívil letiště v Drážďanech radní Ústeckého kraje Radek Vonka, do jehož kompetence spadá nejen cestovní ruch, ale regionální rozvoj kraje a evropské projekty. Na jednání, které probíhalo přímo v kancelářích letiště, se setkal s jednatelem Michaelem Hupe a vedoucí oddělení PR a marketingu Petrou Siebert. Obsahem jednání byly společné marketingové aktivity, vzájemná propagace a spolupráce v oblasti cestovního ruchu. Od té doby proběhlo již několik dalších jednání. Nyní už obě strany realizují konkrétní kroky k vzájemné propagaci.
Drážďany jsou od Ústí nad Labem vzdáleny pouhých
„Letiště v Drážďanech se na rozdíl od Ruzyně v Praze chová regionálně a chce spolupracovat na konkrétních věcech. V Praze si tak můžete maximálně za obrovské peníze zaplatit reklamu,“ vysvětluje radní Radek Vonka.
Spolupráce odstartovala tím, že si letiště vyměnilo s Ústeckým krajem propagační materiály. Na letišti tak měli možnost cestující seznámit se s těmi nejzajímavějšími turistickými trasami, přírodními krásami či pamětihodnostmi Ústeckého kraje. Na oplátku Ústecký kraj rozvezl do informačních center letní letové plány letiště a informace o příjezdu a parkování pro české cestující. O materiály byl velký zájem a jak na letišti, tak v řadě infocenter byla tato první zkušební várka velmi rychle rozebrána.
Dalším krokem, který se podařilo zrealizovat, je reklamní banner na webu letiště. Německé cestující láká do Ústeckého kraje velká Pravčická brána a logo Brány do Čech v němčině. Přesvědčit se můžete zde: http://www.dresden-airport.de/index/Unternehmen/dresden-und-die-region.html
„V brzké době se objeví reklamní informace také na našem webu, kde bude mít letiště svůj vlastní prostor. Ovšem to největší, a to doslova, teprve přijde,“ dodává Radek Vonka.
Během několika příštích dnů se bude Ústecký kraj jako Brána do Čech prezentovat na obrovské šestimetrové plachtě, která bude viset přímo v terminálu letiště v odletové hale! Významným gestem od letiště je, že v rámci partnerství tam nechá plachtu viset jeden rok bez jediné faktury za nájem.
„Letiště v Drážďanech situaci vyhodnotilo tak, že je výhodné s námi spolupracovat. Na naší straně jsme čekali, až spustíme německou a anglickou verzi webu Brány do Čech. Tohoto partnerství si ceníme o to víc, že letištěm projde ročně cca 2 miliony cestujících,“ dodal Radek Vonka.
Připravil: odd. RR a CR ve spolupráci s OTI
Jednatel drážďanského letiště Michael Hupe (vpravo) a vedoucí oddělení PR a marketingu Petra Siebertová s radním Radkem Vonkou v letištní hale v Drážďanech