Sociálním pracovníkům byla sdělena informace o digitalizaci sociálních dávek, ke které dojde
od 1. 7. 2025. Cílem digitalizace úřadů práce je omezení osobních návštěv klientů a možnost elektronického podání žádostí o sociální dávky z pohodlí domova. Změnu v systému prezentovala ředitelka krajské pobočky Úřadu práce ČR Martina Bečvářová.
Z důvodu celkové změny systému bude potřeba bezplatně edukovat nejen samotné klienty,
ale například i sociální pracovníky obcí a sociálních služeb, kteří poskytují klientům pomoc
při uplatňování práv a pomoc při obstarávání osobních záležitostí. Na setkání byl představen systém možných rekvalifikací, a to nejen prostřednictvím úřadu práce, ale také prostřednictvím Sociální agentury o. p. s. z Ústí nad Labem, která jako jediná v republice získala akreditaci MŠMT k poskytování semináře „Digitální gramotnost“ či workshopů „Nenechte se podvést v době digitální“ a „Nechoďte na úřad, připojte se“, určených pro širokou veřejnost.
V závěru setkání se diskutovalo nad problémy, které by mohly vzniknout při přechodu na celkovou digitalizaci řízení o sociální dávky a které je nutné konzultovat s nadřízeným orgánem úřadu práce ještě před spuštěním systému, tak aby přechod na digitalizace úřadů práce proběhl hladce.
Vyřešení bude představeno na jaře roku 2025 opět při setkání, na které budou opět pozváni sociální pracovníci obcí a sociální služby odborného sociálního poradenství, aby byli připraveni s odbornou pomocí nejzranitelnějším skupinám obyvatel.
Školení se konalo na Krajském úřadě Ústeckého kraje
Do změn přítomné zasvětila ředitelka krajské pobočky Úřadu práce ČR Martina Bečvářová