Dotaz žadatele: (doslovný výňatek)
„…žádám informace o průběhu odstěhování klientů ze zařízení firmy Domov na Kopci v Červeném Újezdě, na kterém se podle médií na sklonku loňského roku podílel Ústecký kraj. Informace žádám v rozsahu: 1. Přesný termín odstěhování 2. Název a IČO subjektů, které odstěhování iniciovaly 3. Datum, název a číslo listiny, kterým bylo schváleno, že se na odstěhování bude podílet Ústecký kraj. 4. Název a IČO subjektů, které odstěhování fyzicky realizovaly 5. Název a IČO subjektů, do jejich zařízení byli klienti z Domova na Kopci odstěhováni.“
+
„…žádám informace o vyúčtování odstěhování klientů ze zařízení firmy Domov na Kopci v Červeném Újezdě, na kterém se podle médií na sklonku loňského roku podílel Ústecký kraj. Informaci žádám nejlépe v podobě kopií objednávek a faktur, které v souvislosti s uvedenou akcí Ústecký kraj vystavil nebo přijal.“
Odpověď:
Dne 25. 11. 2014 proběhlo na Krajském úřadu Ústeckého kraje společné jednání člena Rady Ústeckého kraje pro sociální oblast a bezpečnost, Mgr. Martina Kliky, s panem Romanem Volfem, jednatelem společnosti MAKROPOLIS s.r.o. a nájemcem objektu Červený Újezd. V rámci tohoto jednání pan Roman Volf uvedl, že do konce roku bude provoz objektu Červený Újezd ukončen a požádal pana radního o součinnost v dané věci.
Aktuální stav všech ubytovaných v tu dobu byl 38 osob, z toho jeden občan byl umístěn v léčebně pro dlouhodobě nemocné (LDN). Fyzicky přítomných osob bylo v uvedeném objektu tedy jen 37. V termínu od 4. 12. – 12. 12. 2014 probíhal vlastní převoz jednotlivých klientů.
Všem ubytovaným občanům bylo zajištěno náhradní ubytování buď v zařízeních sociálních služeb, zdravotnických zařízeních, v rodinách či na ubytovnách. Veškeré kroky byly činěny ve spolupráci s Oblastní charitou Most (dále OCH Most) a sociálními pracovníky Městského úřadu Bílina, odboru sociálních věcí a zdravotnictví.
Ze strany sociálních pracovníků odboru sociálních věcí Krajského úřadu Ústeckého kraje v Ústí nad Labem se jednalo o provádění dlouhodobé sociální práce s využitím základních metod sociální práce, jako např. základního sociálního poradenství, odborného poradenství, opakovaných sociálních šetření, dále krizové intervence, vyjasnění kompetencí jednotlivých zúčastněných stran, motivačních rozhovorů a podobně, a to v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění. Pracovníci odboru sociálních věcí KÚ ÚK poskytovali průběžně pracovníkům jak městského úřadu, tak OCH Most i dalším angažovaným obcím metodickou pomoc v průběhu celého procesu hledání nového ubytování a zabezpečení obyvatel ubytovny a sami se aktivně podíleli na vyhledávání akutní následné péče o klienty. Sociální pracovníci krajského úřadu v tomto případě důsledně zajišťovali potřeby obyvatel obce a kraje, jak jim ukládá zákon o sociálních službách, viz výše.
Agenda sociální práce je podrobněji popsána v ustanovení § 109 zmiňovaného zákona o sociálních službách a potažmo v zákoně o pomoci v hmotné nouzi (§ 7 a § 64 zákona č. 111/2006 Sb.), v platném znění.
+
…sdělujeme, že k tomuto dotazu nemáme k dispozici faktické vyúčtování v účetním slova smyslu.
K odvozu klientů (a tedy i finančnímu zajištění převozu) docházelo jednak ze strany pracovnic Oblastní charity Most (dále OCH Most), které v ubytovně v Červeném Újezdu prováděly pečovatelskou službu a sociální práci, dále ze strany sociálních pracovníků odboru sociálních věcí a zdravotnictví Městského úřadu v Bílině. Odvozy klientů probíhaly v několika případech také ze strany členů rodiny nebo soudem určených veřejných opatrovníků (z obecních úřadů).
Ze strany sociálních pracovníků odboru sociálních věcí Krajského úřadu Ústeckého kraje v Ústí nad Labem se jednalo o provádění dlouhodobé sociální práce s využitím základních metod sociální práce, jako např. základního sociálního poradenství, odborného poradenství, opakovaných sociálních šetření, dále krizové intervence, vyjasnění kompetencí jednotlivých zúčastněných stran, motivačních rozhovorů a podobně, a to v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění. Pracovníci odboru sociálních věcí KÚ ÚK poskytovali průběžně pracovníkům jak městského úřadu, tak OCH Most i dalším zapojeným obcím metodickou pomoc v průběhu celého procesu hledání nového ubytování a zabezpečení obyvatel ubytovny a sami se aktivně podíleli na vyhledávání akutní následné péče o klienty. Sociální pracovníci krajského úřadu v tomto případě důsledně zajišťovali potřeby obyvatel obce a kraje, jak jim ukládá zákon o sociálních službách (viz výše).
Agenda sociální práce je podrobněji popsána v ustanovení § 109 zmiňovaného zákona o sociálních službách a potažmo v zákoně o pomoci v hmotné nouzi (§ 7 a § 64 zákona č. 111/2006 Sb.), v platném znění.