„Je pozitivní, že se již tento podzim podaří náš přínos hygienicky bezpečnějšímu cestování veřejnou dopravou, kdy se ještě zmenší a zkrátí kontakt mezi cestujícími a řidiči či průvodčími. Jízdenku v mobilu zaplatí cestující jednoduše platební kartou,“ popsal DÚKapku náměstek hejtmana Jaroslav Komínek. První verzi DÚKapky Doprava Ústeckého kraje již testuje. DÚKapku budou uznávat všichni dopravci v DÚK.
Aplikace bude co nejvíce uživatelsky příjemná. Cestující si na svém účtu bude moci v rámci svých personálních jízdních řádů označit zastávky jako „domov“ či „oblíbené“. Dále aplikace umožní zobrazení aktuální situace na zastávkovém informačním systému včetně aktuálního času příjezdu i případného zpoždění nebo zobrazení aktuální dopravní situace na mapě včetně polohy dopravních prostředků a informace o zpoždění. V DÚKapce cestující nalezne i dopravní mapy se zobrazením zastávek a navigace k nejbližší zastávce, zobrazení provozních mimořádností a informací o plánovaných výlukách v dopravě, informace o předprodejních a informačních kancelářích integrovaných dopravců a základní informace o tarifu a smluvních přepravních podmínkách DÚK. Aplikace DÚKapka se stane alternativou klasického prodeje jízdenek, kdy umožní samoobslužný nákup jízdenky bez součinnosti řidiče, průvodčího nebo pokladní.
Aplikaci bude možno stáhnout z Google Play či App Store. K dispozici bude verze pro obě platformy. Uživatel bude mít dvě možnosti buď se zaregistrovat a vytvořit si vlastní účet, nebo používat aplikaci bez přihlášení – anonymně.
Náhled grafiky DÚKapky.
Aplikace přispěje k bezkontaktnímu nákupu jízdenek.
V DÚKapce cestující naleznou také informace o mimořádnostech a plánovaných výlukách