Odpověď pro Lucii Bartoš, Homér (luciebartos@volny.cz) ze dne 3.1.2006
Dotaz (v původním znění):
Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazů pro týdeník Homér:
1) Proč kraj neuzavřel závazek veřejné služby na zabezpečení dostupnosti služeb ve veřejné drážní osobní dopravě s Dopravním podnikem měst Mostu a Litvínova na dráhu TRAMVAJOVOU, ale s Českými drahami na dráhu ŽELEZNIČNÍ?
2) V prosinci směrovala Hospodářská a sociální rada Mostecka (HSRM) kraji své stanovisko, v němž doporučuje výše uvedené přehodnotit a uzavřít smlouvy o závazku ....na drážní tramvajovou dopravu, jelikož je to v souladu s usnesením zastupitelstva Ústeckého kraje 11/4Z/2005 a jelikož lépe splňuje základní dopravní potřeby občanů regionu. Bude kraj argumenty HSRM brát v potaz?
Odpověď:
1) Související materiál s drážní dopravou tramvajovou byl předložen do schůze Rady Ústeckého kraje dne 7. prosince 2005, jeho projednání bylo odloženo, zatím do 11. ledna 2006. Problém představuje souběžné vedení třech druhů dopravy (tramvaj, autobus, vlak) dopravním koridorem mezi Mostem a Litvínovem, podle legislativy platné v ČR (včetně evropského práva) není možné z veřejných zdrojů dotovat tzv. souběžné linky, dotaci může získat pouze jedna z nich.
2) Toto stanovisko, spolu se Stanovisky Statutárního města Mostu a města Litvínova byla hejtmanovi Jiřímu Šulcovi přeložena 21. prosince 2005. V nich bylo deklarováno, že pro celkový hospodářský růst strukturálně postiženého regionu, ochrany životního prostředí a rozvoj integrovaného dopravního systému Ústeckého kraje je nezbytnou podmínkou zachování smluvního vztahu a hrazení ztrátovosti z provozu v systému drážní tramvajové dopravy. Tato stanoviska budou součástí předkládaného materiálu do schůze Rady Ústeckého kraje 11. ledna 2006.
připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení informací a vnějších vztahů
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 788
janacik.f@kr-ustecky.cz