Petr Mojžíš, zastupitel Ústeckého kraje a místopředseda Komise pro dopravu Rady Ústeckého kraje, úvodní slovo – Seminář dopravní obslužnost 2010, 22. 9. 2010
Vážené dámy, vážení pánové, kolegové, přátelé, dovolte mi abych Vás jménem Ústeckého kraje přivítal na odborném
dopravním semináři k tématu veřejné dopravy.
Seminář pořádáme jako pravidelný příspěvek Ústeckého kraje k „Evropskému
týdnu mobility“, který se letos v Evropě koná už podeváté. My se zde scházíme již potřetí a jsem přesvědčen, že se zde zajisté s některými z Vás uvidím i počtvrté v roce 2011. Je potěšitelné, že jsem nejen já, ale i tým pracovníků odboru dopravy, který zajišťuje bezproblémový chod této akce, zaznamenal větší zájem z řad oslovených osob. S potěšením mohu říci, že zde vidím posluchače napříč různým postavením ve společnosti a profesním zaměřením.
Evropský týden mobility je osvětová kampaň pro občany měst, které opakovaně upozorňuje na problémy se stále narůstající individuální automobilovou dopravou. My v Ústeckém kraji samozřejmě nechceme zůstat stranou a naším cílem je dnes vysvětlit a dokázat, že zejména díky účelnému plánování a organizaci dopravy se do měst, a nejen do měst, chceme efektivně dostávat i veřejnou dopravou.
Nám všem je tady jasné, že dopravní obslužnost území či zajištění dostatečné a kvalitní mobility občanů zajímá velký okruh lidí a jistě nebudu přehánět, když budu tvrdit, že se dotýká takřka každého z nás přinejmenším tím, že velice výrazně ovlivňuje potenciál regionu, ve kterém žijeme.
Důvodem proč zrovna já vede tuto úvodní řeč za paní hejtmanku, která byla povolána za pracovními povinnostmi do Bruselu, je ta skutečnost, že se jako místopředseda Komise pro dopravu Rady Ústeckého kraje zúčastňuji projednávání dopravních změn či optimalizačních kroků na obcích. Musím říct, že se jedná často o náročnou práci, oproti letem nedávno minulým přímo o exaktní vědu, která v dnešních podmínkách klade důraz zejména na podrobné analýzy dat přímo z provozu. Tímto přístupem, který mimochodem velmi chválím, byly eliminovány často plané debaty a úvahy nad nereálnými přáními občanů či volených samospráv a snadněji se dosahuje přijatelných kompromisů jak z hlediska dopravní provázanosti, tak v dnešní době všudypřítomného hlediska ekonomického.
Vrátím se krátce k již zmíněné dopravní provázanosti, která je nedílnou součástí při přípravě plně funkčního IDS v Ústeckém kraji. V tomto smyslu jsme letos velmi aktivní a v rámci možností pracujeme na aplikaci pilotního projektu IDS ve vybrané dopravní oblasti.
Vzhledem k nabitému programu semináře, již jen krátce zmíním konání třetího ročníku ankety Dopravce roku 2010, kde budou opět mezi naše smluvní dopravce rozděleny ceny hned v několika kategoriích. Věříme, že i toto soutěžení má nezanedbatelný vliv a motivuje ke zvýšení konečné kvality poskytovaných služeb smluvními dopravci v Ústeckém kraji. Dnešní den můžete využít k hlasování v této naší anketě přímo ve foyer konferenčního sálu.
Závěrem si Vám dovoluji popřát klidný poslech mnoha přínosných příspěvků a podnětů pro Vaši další práci.
Prezentace použité k jednotlivým přednáškám (ve formátu pdf).