Úvodní slovo Ing. Jakuba Jeřábka k semináři dopravní obslužnost 20. 9. 2012
Vážené dámy, vážení pánové, kolegové, přátelé,
dovolte mi abych Vás jménem odboru dopravy Krajského úřadu Ústeckého kraje přivítal na odborném semináři k tématu veřejné dopravy. Protože se paní hejtmance na poslední chvíli změnil program, nemůže letos zahájit tento seminář ke kterému dala záštitu. A jelikož se operativně nepodařilo zajistit pro zahájení semináře ani pana radního pro dopravu, ani vedoucího odboru, který bude jinak na většině semináře přítomen, zbylo zahájení semináře přímo na mně. Kromě omluvy nepřítomnosti vedení kraje ještě úvodem děkujeme vedení kraje, že podpořilo konání semináře průběžným občerstvením pro účastníky.
Letošní ročník je již pátým naším setkáním, což jsem velmi rád, že z původního nápadu v roce 2008 vznikla tradice a můžeme se pravidelně informovat o novinkách.
Nyní se již vrátíme do reality naší těžké ekonomické doby a tedy do reality pravidelného příspěvku Ústeckého kraje k „Evropskému týdnu mobility“, kterým je právě tento seminář.
Jelikož se na našem semináři se scházíme již popáté, dovolím si trochu bilancování co se „dopravních úspěchů“ v Ústeckém kraji týká. Mezi prvními jsme dokázali vyhlásit a realizovat transparentní výběrová řízení na dopravce v nebývalém krajském rozsahu (najednou jsme měli místo dominantního dopravce hned smluvních dopravců 12…), dokázali jsme nastavením smluvních podmínek ovlivnit (zde je třeba říci jednoznačně zlepšit) průměrné stáří používaných autobusů v závazku veřejné služby na dnešních 4,7 roku, počet nízkopodlažních autobusů na dnešních 169, počet klimatizovaných vozů na 89 a tak bych mohl ve výčtu technických parametrů pokračovat ještě dlouho. Samozřejmě nemůžeme pominout dlouhodobou smlouvu s železničními dopravci (jsou hned dva…) a opět realizaci obnovy vozového parku, která dle uzavřených smluv průběžně probíhá a rok 2012 paří mezi roky největších železničních novinek. Od začátku roku na naše koleje zavítal Sysel, a téměř připraven je Panter a taky Žralok…
Také jsme se rozhodli zlepšovat dosud zanedbanou oblast zastávkových označníků, takže budou mít zákonnou podobu a označení čísel zastavujících linek. Celkový počet již zrealizovaných označníků se blíží patnácti stovkám, ovšem ještě minimálně třikrát tolik nás čeká…
Opustím už ale bilancování (samozřejmě, že nás potkala i celá řada drobných neúspěchů v prosazování našich vizí a plánů, ale kdo by se jimi dnes zabýval…) a popřeji Vám klidný poslech příspěvků a úspěch ve Vaší další práci pro veřejnou dopravu.
Níže ke stažení pdf jednotlivých příspěvků ze semináře: