Odpověď pro Radek Nohl - Ústecký deník, (Radek.Nohl@denik.cz ) ze dne 12.3. 2007
Dotaz:
Odpověď:
1) Ano, jediným kriteriem pro udělení koncese (vítěz koncesní řízení) byla cena dopravního výkonu na 1 km.
2) V tuto chvíli hledáme krátkodobé řešení, aby byla dopravní obslužnost v této oblasti zajištěna bez závad a narušení. Další postup bude pochopitelně opět směřovat k vyhlášení nové soutěže. Je však třeba vzít úvahu fakt, že už proběhly 2 soutěže a obě byly z důvodu vysoké ceny zrušeny.
3) Součástí uzavřené smlouvy jsou taxativně vymezené normy plynulosti, pravidelnosti, výkonnosti a kvality, které samozřejmě přesně určují požadované stáří dopravních prostředků používaných k plnění smlouvy (odstupňovaně po celou dobu platnosti 8-leté smlouvy!). Dopravce se podpisem smlouvy zavázal k plnění smluvních ujednání. Ve smlouvě je zakotveno, že případným porušováním se vystavuje riziku uplatnění nemalých sankcí, dokonce vypovězení smlouvy ze strany objednatele, tj. Ústeckého kraje. Uzavřené smlouvy lze hodnotit jako kvalitativně a koncepčně mnohem zdařilejší a propracovanější než byla smlouva uzavřená v minulosti se zmiňovaným dopravcem DPÚK, nastíněnou situaci lze v podstatě vyloučit.
4) Dopravce se podpisem smlouvy taktéž zavázal k tomu, že je oprávněn ke každoročnímu zvýšení aktuální ceny o procento odpovídající míře inflace vyjádřené přírůstkem průměrného ročního indexu spotřebitelských cen v předchozím kalendářním roce dle údajů uveřejněných Českým statistickým úřadem. Při stanovení cen jízdného se také musí "přání" jak dopravce, tak i objednatele, pohybovat pouze v rozmezí věcně usměrňované ceny, která je každoročně uveřejňována v Cenovém věstníku Ministerstva financí. Je pravdou, že současný dopravce uplatňuje vyšší jízdné v poměru ke společnosti ZDAR, a.s., ovšem tento "propastný" rozdíl byl způsoben tím, že dopravce ZDAR, a.s používal v Ústeckém kraji ceník, který je v jiných krajích používán výhradně jen pro čipové karty. (marketingový tah nového dopravce, který chce uspět na dopravním trhu v nové zájmové oblasti, vlastní slevová politika společnosti). Co se týká srovnání cen s DPÚK považujeme uváděný údaj za zkreslený, protože podle našich informací a poznatků z prováděných kontrol se ceny liší řádově o cca 1-2 Kč. Výjimku tvoří několik případů, kde už byla zpracována odborem dopravy a silničního hospodářství Ústeckého kraje "tarifní doložka", která zohledňuje objektivní zajížďky, resp. smyčky, nutné k obsloužení co největšího počtu obcí, resp. částí obcí. Doložka je součástí materiálu předkládaného na dnešním jednání Rady Ústeckého kraje dne 13.6.2007. V případě odsouhlasení přistoupíme k okamžité realizaci navrhovaných změn v cenách jízdného na dotčených linkách a spojích.
Připravila: Mgr. Veronika Kindlová, tisková mluvčí
kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení informací a vnějších vztahů
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 726
kindlova.veronika@kr-ustecky.cz