Orientační nabídka


 

Druhé regionální setkání klíčových hráčů v rámci mezinárodního projektu ChemLog

ChemLog
V konferenčním sále Krajského úřadu Ústeckého kraje proběhlo „2. regionální setkání klíčových hráčů“ v rámci mezinárodního projektu ChemLog. Cílem projektu je odborně pomoci při optimalizaci logistické přepravy chemikálií mezi výrobci a dodavateli v regionech Střední a Východní Evropy.
 

 
 

Tisková zpráva z 31. srpna 2009

V konferenčním sále Krajského úřadu Ústeckého kraje proběhlo „2. regionální setkání klíčových hráčů“ v rámci mezinárodního projektu ChemLog. Cílem projektu je odborně pomoci při optimalizaci logistické přepravy chemikálií mezi výrobci a dodavateli v regionech Střední a Východní Evropy. Předmětem setkání byl také workshop o možnostech splavnění řeky Labe za pomoci výstavby vodních stupňů.

V zahajovacím proslovu náměstek hejtmanky Ústeckého kraje Arno Fišera zdůraznil, že další udržitelný rozvoj regionu je spojen nejen s rozvojem infrastruktury a chemického průmyslu, ale i s využitím řeky Labe. „Zatím existují velké překážky, které komplikují logistiku – ať již to jsou technické nedostatky v infrastruktuře nebo legislativní komplikace při zavádění mezinárodně platných předpisů, norem a pravidel, jejichž dopady se projevují i na našem úseku řeky Labe. Proto jeho zatraktivnění, a nejen pro chemický průmysl, má vedení kraje mezi svými prioritami“, řekl dále náměstek Fišera.


Následně sumarizoval Ladislav Novák, ředitel SCHP ČR, současnou rozpracovanost projektu. Připomenul závěrečná doporučení červnové mezinárodní konference projektu: „Do konce prvního roku realizace zbývá ještě dopracovat studii Best Practice zabývající se popisem nejlepší praxe při přepravě chemických látek. V návaznosti na zveřejněnou SWOT analýzu se tato studie zaměří především na kombinovanou dopravu, využití sítě dopravních koridorů – železnice, silnice a Labe“, konstatoval Novák. Dále následovala prezentace výsledků SWOT analýzy Michala Bartoše z Výzkumného ústavu organických syntéz v Pardubicích. Představitel mezinárodního projektu ChemLog a manažer projektu Václav Živec ze Svazu chemického průmyslu ČR navrhl příklady vhodných řešení z oblasti logistiky v chemickém průmyslu.


V dalším programu se příspěvky zabývaly zlepšením podmínek říční přepravy na území Střední Evropy (Labe a jeho plavební kanály) s vazbou na ostatní dopravní trasy. O legislativních podmínkách přepravy nebezpečných látek po řekách a mořích hovořil Jiří Došek ze společnosti Dekra automobil. Zástupce společnosti KLAUDY Spedition pan Jiří Klaudy přednesl příklady spedičního zajištění říčních přeprav a zástupce společnosti City Plan, pan Jiří Landa, se ve svém příspěvku zabýval konkrétní přípravou studie proveditelnosti „Labe a říční doprava“ v kontextu dřívějších prací společnosti City Plan na Labi i ostatních splavných českých řekách. Ředitel společnosti Česko-Saské přístavy Jiří Aster pak ve svém příspěvku shrnul posledních 15 let pokusů, jak zlepšit atraktivnost Labe pro dopravce i výrobce nejen z oblasti chemie.


Odpoledne se 84 účastníků přesunulo do veřejného přístaviště Vaňov, kde se nalodili na osobní loďˇ Poseidon a odpluli přes Děčín do saského Bad Schandau. Jaroslav Foldyna, radní pro zahraniční vztahy, při proplouvání Děčínem věcně pohovořil o nutnosti podpory znalostní ekonomiky a jejího propojení s podnikatelským stavem na Děčínsku. V úsecích, kde byla v minulosti zvažována výstavba vodních děl Malé Březno, Děčín, Horní a Dolní Žleb poskytl odborný výklad Jan Sixta z odboru podpory průmyslu a podnikání KÚÚK spolu s Jiřím Asterem, ředitelem Česko – Saských přístavů. Jejich příspěvek si vyslechl i radní pro dopravu pan Jiří Šulc.


Pan Aster
seznámil přítomné s příklady zlepšení podmínek říční přepravy na území střední Evropy. Plujeme úsekem Labe, který je nejen pitoreskní, ale jehož nautické podmínky výrazným způsobem omezují dopravní využití zbývající 280 km dlouhé říční dopravní sítě, která byla na území České republiky vybudována již minulými generacemi“, řekl Aster.


Otevřených diskuzí se vedle zástupců chemických podniků, tří ministerstev - dopravy, životního prostředí i průmyslu a obchodu, krajských úřadů Ústeckého, Středočeského a Pardubického kraje, dopravních a konzultačních firem a středních a vysokých škol zúčastnili i zástupci Povodí Labe, ČSPL a Hospodářské komory Labe – Odra.


Ústecký kraj je jako jediný z českých krajů již od roku 2006 členem Evropské sítě chemických regionů ECRN a jako „chemický region“, kde je soustředěna výroba ve všech oborech chemie se zapojil do realizace projektu ChemLog. Cílem tohoto projektu je vytvoření předpokladů pro zvýšení efektivity v chemické logistice ve Střední a Východní Evropě. V prvním období trvání projektu byly zpracovány SWOT analýzy pro všechny zúčastněné regiony, na jejichž základě budou vytipovány projekty a opatření, která povedou ke splnění cíle celého projektu. Za Českou republiku jsou partnery projektu Ústecký kraj a Svaz chemického průmyslu ČR, kteří spolupořádali toto setkání s cílem seznámit odbornou veřejnost s výsledky SWOT analýzy v oblasti železniční, potrubní, říční a kombinované přepravy chemických látek i s navrhovanými projekty a opatřeními k jejímu zefektivnění. V rámci dalšího plnění projektu ChemLog budou v následujících dvou letech zpracovány studie proveditelnosti navrhovaných opatření.


Připravila: Soňa Poupětová

oddělení tiskových informací

kancelář hejtmanky Ústeckého kraje

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

+420 475 657 741, poupetova.s@kr-ustecky.cz

1
Hovoří náměstek hejtmanky Ústeckého kraje Arno Fišera (uprostřed)

2

3

¨4

5

 
Zodpovídá: Soňa Poupětová
Vytvořeno / změněno: 31.8.2009 / 31.8.2009
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém