Nejočekávanější novinkou je možnost vrátit zakoupenou, ale
ještě neaktivovanou jízdenku. Tato služba je běžná v ostatních dopravních
aplikacích a nyní jí nabídne i DÚKapka.
„Tohle je přesně jeden z těch požadavků, po kterém
volali naši cestující. Jsme rádi, že jim teď můžeme vyhovět, protože to, že
máte nějaké plány a ty se změní, třeba kvůli počasí či jiným okolnostem, je
zkrátka možné, známe to všichni,“ dodává krajský radní Jan Růžička,
pověřený oblastí dopravy a silničního hospodářství.
Další významnou funkcí je jednodušší vyhledávání kontaktních
míst, kde si mohou cestující ověřit svůj profil, aby mohli skrz DÚKapku
nakupovat zvýhodněné jízdenky, ať už jednotlivé, nebo časové. Bez ověření není
možné pořídit časové (týdenní, měsíční, apod.) jízdné slevou, pouze plné.
Nově bude aplikace k dispozici v nových jazykových
verzích – v němčině, polštině a ukrajinštině. Tím se zvýší její využití
mimo jiné i pro turisty či studenty, kteří tráví čas v Ústeckém kraji.
Také se přidala možnost zjistit aktuální polohu vozů.
Z hlediska zlepšení informačního servisu najdou uživatelé
v DÚKapce přímé odkazy na sociální sítě Dopravy Ústeckého kraje – Facebook
a Instagram – kde lze sledovat aktuální dění, novinky a tipy na cestování po
kraji.
Verze 1.6.0 bude postupně během týdne dostupná všem
uživatelům.
Mobilní dopravní aplikace DÚKapka byla spuštěná
v březnu roku 2021. Aktuálně eviduje téměř 190 tisíc účtů. Ústecký kraj
dlouhodobě podporuje elektronizaci jízdného, která má mnoho výhod, například
rychlejší a pohodlnější odbavení cestujících. Aplikaci DÚKapka lze zdarma
stáhnout v Google Play a App Store.
Elektronické jízdenky DÚK lze od léta koupit i v aplikaci
IDOS.