„Děkuji všem, kteří přišli na čtvrté pokračování této
odborné konference. Jsem moc ráda, že vnímáte problematiku duševního zdraví ve
školách i celé společnosti, a velmi si vážím vaší práce. Těší mě také, že už
máme na všech školách v Ústeckém kraji metodiky prevence a že v současné době
již všichni buď dostudovali, studují, nebo začali získávat potřebné vzdělání v
tomto oboru. I díky tomu se můžeme posouvat dál – a já vám za to moc děkuji,“
uvedla při zahájení konference 1. náměstkyně hejtmana Ústeckého kraje Jindra
Zalabáková.
Během celého dne se účastníci mohli inspirovat odbornými
příspěvky předních specialistů z oblasti psychiatrie, školní psychologie,
krizové intervence i výzkumu. Mezi hlavními řečníky vystoupil Jakub Albrecht,
který upozornil na alarmující nárůst duševních obtíží u dětí a mladistvých, Richard
Braun se zaměřil na proměnu dětské populace a nové výzvy pro školní psychology.
Významným bodem programu bylo také představení výsledků
výzkumného šetření duševní pohody pedagogů v Ústeckém kraji, které realizovala
společnost Anreva Solution. Krizové intervenci ve školách se věnoval Petr
Hampacher.
Konference nabídla i praktický rozměr – v odpoledním bloku
proběhlo pět tematických workshopů. Součástí akce byla také prezentace dvaceti
organizací, které nabídly své služby školám v oblasti prevence. Účastníci tak
měli možnost navázat nové kontakty, získat metodické materiály a domluvit
spolupráci pro své školy.
Realizace projektu byla podpořena MŠMT v rámci Výzvy pro
podávání žádostí na aktivity v oblasti primární prevence rizikového
chování a podpory duševního zdraví ve školách a školských zařízeních pro
rok 2025 – ev. č. PRCH-KP-007/2025 a Ústeckým krajem.
Konferenci zahájila 1. náměstkyně hejtmana Jindra Zalabáková
Odborníci se sešli na Krajském úřadu Ústeckého kraje
Konference byla
zaměřena na primární prevenci rizikového chování a podporu duševního zdraví ve
školách
Jakub Albrecht upozornil na alarmující nárůst duševních obtíží u dětí a mladistvých
Richard Braun se zaměřil na proměnu dětské populace a nové výzvy pro školní psychology