Orientační nabídka


 

"Džbánská" dráha na Lounsku

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro Lucii Steklou, Deníky Bohemia Lounsko (lucie.stekla@centrum.cz)
 

 
 

Odpověď pro Lucii Steklou, Deníky Bohemia Lounsko (lucie.stekla@centrum.cz) ze dne 2.11.205

 

Dotaz (v původním znění):

Vážená paní Žatecká, měla bych několik dotazů...

 

Ještě se vrátím k trati 126. Vím, že o tom, zda-li kraj objedná dopravu ve stejné či omezené míře bude teprve rada a zastupitelstvo jednat...ale zajímá mě, jestli například pan hejtman nepřistoupí k tomu samému, jako jeho kolega ze Středočeského kraje, že by projel diskutované tratě sám a přesvědčil se o tom, zda-li jsou vytížené či nikoliv? Případně jestli již více něco bližšího. Dále mě na návrhu nového jízdního řádu od prosince zaujalo, že rychlík Bezdrev má nově stavět ve stanici Domoušice...to je na návrh drah, nebo s tím má co dočinění kraj?

 

Poslední otázka se týká Zaměstnavatele roku 2005...víte kolik firem z okresu Louny se do soutěže přihlásilo, jestli tedy nějaký? Kde bych o tomto získala bližší informace? Předem děkuji.

 

Odpověď:

Hejtmanem Jiřím Šulcem byl sestaven „Poradní tým hejtmana pro řešení otázek základní dopravní obslužnosti kraje“, jehož první jednání 20. září 2005, bylo zaměřeno právě na návrh drážní základní dopravní obslužnosti roku 2006.

            Dne 1.listopadu 2005 zasedal tento „Poradní tým hejtmana“ k detailnímu řešení budoucího provozu jednotlivých tratí na území Ústeckého kraje s cílem dosažení účelného rozložení finančních prostředků do základní dopravní obslužnosti. Bylo konstatováno, že jsou stále provozovány tratě, u nichž bylo zjištěno, že jsou cestujícími využívány ve velmi omezené míře, jak v pracovním dni, tak i o víkendech. Jako méně hospodárné byly vyhodnoceny tratě č. 085, 095, 096, 113, 132, 164 a 165; na trati 126 je v současné době provozováno 9 párů vlaků (Os, Sp).

Pracovníci oddělení dopravní obslužnosti odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Ústeckého kraje provedli 27.října na tratích 095, 096 a 126 místní šetření. Účastnili se jednání v Roudnici n.L. k tratím 095 a 096 a na místě se seznámili s vedením všech 3 tratí, včetně docházkových vzdáleností do stanic, prověřovali možnosti nahrazení autobusy, atp. Krajský odbor dopravy je také v kontaktu se svým protějškem ve Středočeském kraji a problematika trati 126 je připravena, spolu s ostatními tratěmi, k projednání v Radě Ústeckého kraje; její nejbližší zasedání se uskuteční 9. listopadu 2005.

            K vašemu dotazu o zastávce rychlíku Bezdrev. Vlaky dálkové dopravy (expresní vlaky a rychlíky) a mezistátní osobní vlaky objednává u Českých drah, a.s. (a ztrátu z jejich provozu hradí) stát prostřednictvím Ministerstva dopravy ČR. Spěšné a osobní vlaky objednává a ztrátu z jejich provozu hradí místně příslušný kraj. Zastavování rychlíku zřejmě vyjednala obec s objednatelem, jímž jak bylo uvedeno Ústecký kraj není. V úvahu přichází varianta, že objednatel dopravy usoudil z nějakého důvodu, že je to potřebné (dostatečná frekvence či dostatek času na zastavení rychlíku). Ústecký kraj a ani jeho krajský úřad se těchto jednání neúčastnil, doporučujeme obrátit se s tímto dotazem na Ministerstvo dopravy ČR.

 

Do soutěže Zaměstnavatel s tvorbou největšího počtu pracovních míst za rok 2005 v Ústeckém kraji se řádně nepřihlásila žádna firma z Lounska. Pro nedostatky v podkladech nemohla být do soutěže zařazena přihláška společnosti Conta Podbořany.  

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 29.11.2005 / 29.11.2005 | Zveřejnit do: 2.11.2005
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém