Odpověď pro Davida Hertla, ČRo SEVER, (d.hertl@worldonline.cz) ze dne 7.11.2005
Dotaz (v původním znění):
Osobní doprava na trati Louny - Rakovník: Krajský úřad Středočeského kraje uvažuje o redukci osobní dopravy (pět spojů denně z Rakovníka do Loun, pět zpátky), čeká ale na rozhodnutí Krajského úřadu Ústeckého kraje. V sobotu proběhlo jednání v Kounově, kde se o celé problematice dlouho hovořilo. Vyplynulo z něj mimo jiné, že obecní úřady vesnic na trati doposud nevědí, zda si KÚÚK na této trati osobní dopravu objedná a v jakém rozsahu. Jednání k této problematice prý se teprve chystá.
1. Je to tak?
2. Bude mít krajský úřad zájem dopravu zachovat?
3. Existuje v tomto směru nějaké stanovisko Českých drah, které by měl krajský úřad k dispozici?
4. Existuje koncepce, která by řešila dopravu v jižní části Lounska?
Odpověď:
1. + 2. Pracovníci oddělení dopravní obslužnosti odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Ústeckého kraje provedli 27.října na tratích 095, 096 a 126 místní šetření. Účastnili se jednání v Roudnici n.L. k tratím 095 a 096 a na místě se seznámili s vedením všech 3 tratí, včetně docházkových vzdáleností do stanic, prověřovali možnosti nahrazení autobusy, atp. Krajský odbor dopravy je také v kontaktu se svým protějškem ve Středočeském kraji a problematika trati 126 je připravena, spolu s ostatními tratěmi, k projednání v Radě Ústeckého kraje; její nejbližší zasedání se uskuteční 9. listopadu 2005.
3. Pracovníci krajského odboru dopravy a silničního hospodářství ve spolupráci s Českými drahami připravili pro Radu Ústeckého kraje několik variant objemu spojů v železniční dopravě v závazku veřejné služby v roce 2006. Rozhodující je ale vždy konečné stanovisko orgánů krajské samosprávy, nikoli krajského úřadu.
4. Koncepční materiál tohoto druhu pro jižní oblast Lounska zpracován není.