Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Média > Tiskové informace

 

Evropské peníze jsou určeny pro krajskou propagaci

 
logo ÚK
Autorský text náměstka hejtmanky Paval Koudy k propagaci kraje a projektům na podporu cestovního ruchu
 

 
 

Ústecký kraj má neopakovatelnou možnost využít evropské dotace v objemu 37 milionů Kč na propagaci cestovního ruchu. Jde o výjimečnou příležitost, jak z Ústeckého kraje postupně odstraňovat nálepku měsíční krajiny, lákat na přírodní krásy a nové možnosti rekreace návštěvníky z ČR i zahraničí a pomoci vytvářet tolik potřebná nová pracovní místa v oblasti cestovního ruchu. Evropské dotace mají jasná a striktní pravidla a dnes i každý zastupitel v té nejmenší obci dobře ví, že peníze určené pro určité dotační tituly je možné využít pouze pro projekty z této oblasti. Pokud se tedy Evropská unie rozhodne podporovat cestovní ruch, není možné z těchto peněz financovat například opravy silnic. Pevně věřím tomu, že pokud by Ústecký kraj nevyužil evropských 37 milionů Kč k vlastní propagaci, zvedla by se vlna kritiků, kteří by vedení kraje začali osočovat z toho, že tyto peníze nechal propadnout.

 

Na „Propagaci rekultivovaných a revitalizovaných území v Ústeckém kraji" přidělil téměř 37 milionů Kč na svém posledním zasedání Výbor Regionální rady Regionu soudržnosti Severozápad. Je to pro Ústecký kraj velká příležitost. Stejně jako jsou nyní média plná reklam s pozvánkou na lyžování do Rakouska a v létě ke koupání v Chorvatsku, bude Ústecký kraj prostřednictvím reklamy zvát návštěvníky k cestě a pobytu v Ústeckém kraji. V rámci projektu bude Ústecký kraj propagovat území Severočeské hnědouhelné pánve, území dotčené těžební činností. Lokalita je vymezeno okresy Most, Chomutov, Teplice, Ústí nad Labem a celkem se jedná o 58 obcí.

 

Ústecký kraj mimochodem každý rok vynakládá miliony korun ze svého rozpočtu na propagaci nejkrásnějších míst kraj. Jde o investici, která se nám vrací v nárůstu počtu návštěvníků. Samozřejmě z toho profitují hotely, penziony, restaurace, pořadatelé kulturních akcí, správci památek atd., ale podstatné je, že se daří i touto cestou udržovat a vytvářet nová pracovní místa

 

V rámci projektu bude realizovaná reklamní kampaň – formou TV spotů a inzerce v novinách, internetová kampaň a tisk propagačních vícejazyčných letáků v rozsahu cca 30 tisíc kusů. Termín zahájení propagační kampaně je zatím stanovený na leden 2012 (v závislosti na průběhu a ukončení zadávacího řízení), ukončení 28. února 2013.

 

Chtěl bych se touto cestou ujistit občany Ústeckého kraje, že výběrové řízení na realizaci tohoto projektu probíhá zcela v souladu se zákony České republiky a je naprosto transparentní a otevřené. O výsledcích budeme veřejnost informovat. Na závěr bych chtěl ještě jednou zopakovat, že skutečně není možné využít finanční prostředky určené Evropskou unií na propagaci cestovního ruchu k opravám silnic. Buď budeme lákat turisty a vytvářet nová pracovní místa, nebo tyto peníze propadnou a zmizí v nenávratnu. A to asi nikdo z nás nechce.

 

Pavel Kouda

náměstek hejtmanky Ústeckého kraje

 
Zodpovídá: Mgr. Magdalena Hanáčková
Vytvořeno / změněno: 8.12.2011 / 8.12.2011

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém