Komentář sekretariátu ředitele – č. org. 020000


Příjmy

Třída

Položka

Název požadavku

Návrh

v tis. Kč

4-neinvestiční dotace

4112

dotace na činnost KÚ v přenesené působnosti

24 553

 

4112

Dotace na převod funkčních míst

59 087

 

Celkem

 

83 640

Dotace na činnost Krajského úřadu Ústeckého kraje v přenesené působnosti je rozpočtována ve výši 24 553 tis. Kč na základě vztahu státního rozpočtu k Ústeckému kraji. Dotace na převod funkčních míst z okresních úřadu kraje v roce 2003 je rozpočtována na základě převodu počtu pracovníku a jejich výkonu v přenesené působnosti ve výši 59 087 tis. Kč ( propočet Ministerstva financí vychází z cca 333,9569 tis. Kč na 1 funkční místo – Ústecký kraj 175 funkčních míst, na převod funkčních míst z MŠMT je počítáno 304 tis. Kč na 1 funkční místo – Ústecký kraj 1 funkční místo).

Běžné výdaje

Upravený rozpočet na r. 2002
k 31.10.2002

Požadavek

Návrh rozpočtu 2003

Index nárůstu
2003/2002

101 652

189 174 tis. Kč

194 280 tis. Kč

163,6

1.      platy zaměstnanců – 105 716 tis. Kč

položka: 5111, § 6172

Sekretariát ředitele úřadu zajišťuje platy zaměstnanců krajského úřadu. Při sestavování rozpočtu se vycházelo z celkového počtu 409,5 zaměstnance. Schválený počet zaměstnanců Radou Ústeckého kraje, usnesením č. 4/33/2002 B), t.j.  233,5 zaměstnance  a 176 zaměstnanců na základě usnesení vlády ČR ze dne 26. června 2002 č.695 o převodu zaměstnanců v souvislosti s ukončením činnosti okresních úřadů k 31.12.2002. Při projednávání rozpočtu v Radě Ústeckého kraje dne 13. 11. 2002 došlo ke snížení položky 5111 – mzdy  na 105 716 tis. Kč.                
K tomuto snížení došlo  z důvodu úpravy  počtu zaměstnanců na 380 a postupného nástupu zaměstnanců během roku 2003.133 zaměstnanci nastoupí k 1.1.2003 ( podepsány trojdohody),
43 zaměstnanci nastoupí v dalších měsících roku. V rozpočtu je zahrnuto vládou plánované navýšení platů o 7 % a výplata dalšího platu.Dalšími stěžejními položkami je navazující povinné sociální a zdravotní pojištění. Ostatní osobní výdaje jsou vynakládány v rámci dohod o provedení práce a pracovní činnosti na jednorázové práce.
Dále sekretariát ředitele zajišťuje odborné publikace a tisk. Školení a vzdělávání všech zaměstnanců krajského úřadu.Výdaje pro rok 2003 jsou rozpočtovány v souladu se zákonem o úřednících územních samosprávných celků, č. 312/2002 Sb. Jedná se zejména o vstupní vzdělávání, odbornou přípravu zaměstnanců k povinnému vykonání zkoušky zvláštní odborné způsobilosti.
Součástí rozpočtu sekretariátu jsou výdaje na cestovné za celý úřad.
V rozpočtu sekretariátu jsou zahrnuty výdaje na ošatné pro zaměstnance úřadu ve výši roku 2002 a je vyčleněna částka na tvoření fondu zaměstnavatele. 

2.      ostatní osobní výdaje – 500 tis. Kč

položka: 5112, § 6172

3.      platby za provedenou práci – 150 tis. Kč

položka: 5119, § 6172

4.      pojistné na sociálním zabezpečení – 28 700 tis. Kč

položka: 5121, § 6172

5.      pojistné na zdravotní pojištění – 9 935 tis. Kč

položka: 5122, § 6172

6.      ostatní povinné pojistné – 506 tis. Kč

položka: 5128, § 6172

7.      refundace pojistného – 100 tis. Kč

položka: 5129, § 6172

8.      ochranné pomůcky – 7 tis. Kč

položka: 5132, § 6172

9.      pracovní oděvy – 28 tis. Kč

položka 5134, § 6172

10.   knihy tisk – 600 tis. Kč

položka 5136, § 6172

denní tisk                                       100 tis. Kč

časopisy, zákony                           300 tis. Kč

odborná literatura (knihy)              200 tis. Kč

11.  vybavení kanceláří (nábytek) – 1 500 tis. Kč

položka: 5137, § 6172 

12.  vybavení kanceláří (výpočetní technika) – 7 625 tis. Kč

položka: 5137, § 6172

-         výpočetní technika                                          4 550 tis. Kč

-         tiskárny                                                             980 tis. Kč

-         multimediální technika                                          80 tis. Kč

-         telefonní ústředna a telefonní přístroje              1 755 tis. Kč

-         GSM brány                                                         75 tis. Kč

-         fax (odbor SV)                                                    15 tis. Kč

-         vypalovací CD mechanika (odbor RR)                  20 tis. Kč

-         kopírovací stroj (odbor INV)                               40 tis. Kč

-         skener (odbor UPS)                                            10 tis. Kč

-         grafické stanice 3ks pro pro ZPZ                       100 tis. Kč

13.  všeobecný materiál –  2 930 tis. Kč

položka: 5139, § 6172

papír                                                                                           

kancelářské potřeby                                      

formuláře … (SEVT)                                    

vybavení kanceláří do 3000,- Kč/1 ks   

vybavení kuchyněk (nádobí, utěrky…)       

14.  všeobecný materiál (tonery) –  2 450 tis. Kč

položka: 5139, § 6172

-         tonery kopírky                        870 tis. Kč

-         tonery tiskárny                      1 200 tis. Kč

-         spotřební materiál                     380 tis. Kč

15.  voda – 210 tis. Kč

      položka: 5151, § 6172

16.  dálkově dodávaná tepelná energie – 2 400 tis. Kč

        (včetně tepla na ohřev TUV)

položka: 5152, § 6172

17.  elektrická energie – 2 100 tis. Kč

položka: 5154, § 6172

18.  pohonné hmoty – 1 000 tis. Kč

položka: 5156, § 6172

-         mimo vozidel zastupitelů

19.  ostatní paliva – 7 tis. Kč

položka: 5159, § 6172

20.  služby telekomunikací, internet – 3 018 tis. Kč

položka: 5162, § 6172

-         Český Telecom                                             

-         GSM - Eurotel                                                 

-         GSM - Eurotel – krizové telefony                      

-         GSMT - Mobile                                               

-         Internet                                                             

20. poradenské a právní služby – 50 tis. Kč

      položka: 5166, § 6172

-         odborné posudky vztahující se k vozidlům

21 . školení a vzdělávání – 1 200 tis. Kč

       položka: 5167, § 6172

22. služby zpracování dat – 150 tis. Kč

       položka: 5168, § 6172

-         servisní zásah FREE BSD                               100 tis. Kč

-         servisní zásah FLUX                                         25 tis. Kč

-         servisní zásah AED                                           15 tis. Kč

-         servisní zásah VISMO                                      10 tis. Kč

23. ostatní služby – 7 905 tis. Kč

      položka: 5169, § 6172

-    úklid (vč. oken, koberců, ...)  

-    odvoz odpadu                             

-    deratizace, dezinsekce                  

-    údržba a obnova zeleně               

-    ostraha                            

-    parkovné                                         

-         radia,TV         

-          Sorbi                                    

-         kopírování                                 

-         inzerce                                                                    

24. opravy a údržba – 2 700 tis. Kč

      položka: 5171, § 6172

-         údržba kopírek                              250 tis. Kč

-         havarijní a běžné opravy             1 000 tis. Kč

        -     kontroly a revize el. zařízení

      (EZS, EPS, CCTV, ...) a výtahů    350 tis. Kč

-     kontroly a revize zařízení PO         300 tis. Kč

-     opravy a servis vozidel                  800 tis. Kč

25. programové vybavení – 4 246 tis. Kč

      položka: 5172, § 6172

-         licence Microsoft                                               2 250 tis. Kč

-         program Veritas Backup Exec                              160 tis. Kč

-         redakční systém VISMO                                        20 tis. Kč

-         personální systém FLUX                                         40 tis. Kč

-         docházkový systém AED                                        40 tis. Kč

-         auditorský software SW IDEA                               30 tis. Kč

-         upgrade licencí z OkÚ                                          500 tis. Kč

-         E- podatelna + certifikáty                                      100 tis. Kč

-         programy MUZO (odbor SMT)                           100 tis. Kč

-         program Evidence umisťování (odbor SV)              10 tis. Kč

-         program DIAROS (odbor SV)                               10 tis. Kč

-         program NEO (odbor SV)                                      1 tis. Kč

-         grafický program Corel Draw (odbor RR)              15 tis. Kč

-         multilicence ASPI (odbor LP)                                 35 tis. Kč

-         single licence ASPI (odbor LP)                              35 tis. Kč            

                  -     upgrade a servisní činnost

                                FENIX, SAS(odbor EK)                             700 tis. Kč

-         SW pro dopravní obslužnost   (odbor DS)           100 tis. Kč

-         SW pro integrovaný záchranný           

              systém (odbor DS)                                      100 tis. Kč

26. cestovné – 1 300 tis Kč

       položka:5173, § 6172

27. pohoštění – 283 tis. Kč

      položka: 5175, § 6172

28. konference – 50 tis. Kč

      položka: 5176, § 6172

   29. ostatní výdaje – 4 677 tis. Kč

         položka: 5179, § 6172

   30. dary – 50 tis. Kč

         položka: 5194, § 6172

   31. poplatky – 25 tis. Kč

         položka: 5362, § 6172

         -   dálniční známky                          15 tis.Kč

                   -   poplatky za auta v zahraničí        10 tis. Kč

32. fond zaměstnavatele – 2 162 tis. Kč

           2 % z mezd  + splátky půjček přidělených z fondu zaměstnavatele

V původním návrhu nebyly zahrnuty některé položky, které byly v rámci změny organizační struktury převedeny z odboru  správa majetku kraje na odbor sekretariát ředitele.