Komentář
odboru ekonomického
– č. org. 030000
Příjmy
Třída
|
Položka
|
Název požadavku
|
Návrh
v tis. Kč
|
1 – daňové příjmy |
|
Celková výtěžnost
daní |
1 006 564 |
|
111 |
daň z příjmů
fyzických osob |
307 087 |
|
|
daň z příjmů ze
závislé činnosti |
255 906 |
|
|
daň z příjmu ze
samostatné činnosti |
34 121 |
|
|
daň z příjmů
z kapitálových výnosů |
17 060 |
|
112 |
daň z příjmů
právnických osob |
290 027 |
|
121 |
obecné vnitřní
daně ze zboží a služeb ( DPH) |
409 450 |
2 – nedaňové příjmy |
2141 |
Příjmy z úroků,
reklam |
14 000 |
Tato částka byla propočtena dle údajů
z Ministerstva financí ČR, kdy očekávaná skutečnost daňové výtěžnosti je
pro kraje na rok 2003 11,8 miliard Kč. Procento 8,530216, kterým se
Ústecký kraj podílí na daňové výtěžnosti dle zákona č. 243/2002 Sb., o
rozpočtovém určení daní, představuje objem 1 006 564 tis. Kč. Při rozpisu
na jednotlivé daňové příjmy se také vycházelo z posledního upraveného
rozpočtu k 31.10.2002, který byl upraven dle skutečnosti plnění daňových
příjmů k 30.9.2002.
Financování – třída 8
Položka 8115 –
finanční prostředky Fondu regionálního rozvoje Ústeckého kraje ve výši
15 000 tis. Kč a Fondu obnovy Ústeckého kraje ve výši 20 000 tis. Kč jsou
zapojeny do návrhu rozpočtu na rok 2003, neboť byly schváleny na rok 2002
rozpočtovým opatřením č. 6/2002 a do konce letošního roku nebudou
pravděpodobně čerpány. Dále je do návrhu rozpočtu oblasti financování
zapojen dar, který by měl být poskytnut Saskou vládou ještě v roce 2002 do
fondu obnovy majetku ve výši 150 000 tis. Kč a nebude čerpán do konce
roku 2002.
Běžné výdaje
Upravený rozpočet
k 31.10.2002
|
Požadavek |
Návrh rozpočtu 2003 |
Index nárůstu
2003/2002 |
137 437 tis. Kč
|
220 398 tis. Kč |
108 088 tis. Kč |
78,6 |
Navrhované výdaje jsou
rozpočtovány v položkách služby peněžních ústavů a konzultační a
poradenské služby na audit dle uzavřené smlouvy.
V návrhu rozpočtu
ekonomického odboru byly soustředěny veškeré finanční rezervy Ústeckého
kraje.
Jde o rezervy:
-
na propad v příjmech
ve výši 47 000 tis. Kč
Rezerva je
rozpočtována z důvodu nepřesnosti stanovení daňových výnosů, které tvoří
zásadní část příjmů Ústeckého kraje.
-
na havárie a nepředvídatelné výdaje
v kompetenci Rady Ústeckého kraje
Rezerva na havárie a nepředvídatelné
výdaje ve výši 42 910 tis. Kč zahrnuje prostředky na:
-
havárie a mimořádné události
-
na činnosti spojené s nově přecházejícími organizacemi
-
na daně z prodeje nemovitostí po zjištění podrobnějších informací
účelová rezerva na
grant z MŠMT 2 500 tis. Kč
(jedná se o prioritu
rozpočtu)
rezerva na
lékařskou službu první pomoci
15 280 tis. Kč
Výdaje na lékařskou
službu první pomoci jsou zařazeny pod odborem zdravotnictví. Původně byly
navrženy ve výši 46 780 tis. Kč, při projednávání byl návrh upraven na
31 500 tis. Kč a rozdíl převeden do rezervy na lékařskou službu první
pomoci do objasnění, jakým způsobem bude LSPP zajišťována.
V původním návrhu ekonomického odboru byla zařazena i rezerva na priority
rozpočtu schválené zastupitelstvem Ústeckého kraje dne 18. 9. 2002.
Jednotlivé požadavky na priority rozpočtu jsou již však zařazeny pod
příslušnými odbory v oblasti běžných a kapitálových výdajů.