.„Jednoznačně podporujeme stavbu jezu a od začátku jsme odmítali vyhlásit
evropsky významnou lokalitu Porta Bohemica. Jsem rád, že jsme se na tomto
setkání na důležitosti splavnosti shodli, a to jak od českých, tak i od
německých zástupců,“ uvedl hejtman Bubeníček. Jednání se zúčastnil také poslanci
Spolkového sněmu Dagmar Ziegler a Arnold Vaatz, velvyslanecký
rada v Berlíně Tomáš Ehler, senátor a předseda Podvýboru pro
dopravu a energetiku Petr Bratský, poslanec a náměstek hejtmana Ústeckého kraje
Jaroslav Foldyna, poslanci Stanislav Pfléger a Stanislav Berkovec, náměstek
ministra životního prostředí pro řízení sekce politiky životního prostředí a
mezinárodních vztahů Vladislav Smrž, senátor František Bradáč a náměstek
primátorky města Děčín Jiří Anděl. Velvyslanec Tomáš Jan Podivínský vyzdvihl
ekonomický přínos úpravy dopravy na Labi.
Rekonstrukce plavebního stupně, které by umožnilo celoroční splavnost Labe pro nákladní lodě, je věcí několikaleté debaty. Ústecký kraj jezy a s tím spojené mnohem výhodnější možnosti pro lodní dopravu na Labi podporuje dlouhodobě. V polovině ledna proběhlo na Spolkovém ministerstvu dopravy v Berlíně jednání mezi spolkovou vládou a jednotlivými spolkovými zeměmi z německého Polabí o celkovém budoucím konceptu Labe. Po několikaletém procesu vyjednávání byl dosažen konsenzus se zásadami celého konceptu. Přípravných jednání se zúčastňovali i zástupci občanských, církevních a ekologických sdružení z Polabí a zaměstnavatelské svazy. Koncept má přinést řešení na jedné straně špatné splavnosti a na druhé straně eroze a zaklesávání dna řeky s fatálními důsledky na polabskou nivu, obojí v rámci takzvané filozofie win-win.