Orientační nabídka


 

Hejtman Šulc: Vyhlášení koncesního řízení na nového dopravce v kraji bylo krokem správným směrem

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Hejtman Šulc: Vyhlášení koncesního řízení na nového dopravce v kraji bylo krokem správným směrem
"Byly rozlepeny obálky s konkrétními nabídkami dopravců a po jednání výběrových komisí budou oznámeny výsledky soutěže. Kraj udělá vše přesně podle litery zákona. Nepotvrdily se katastrofické scénáře, že se do koncesního řízení nikdo nepřihlásí, naopak, pro každou z 15 oblastí se přihlásily dva až pět dopravců," konstatoval hejtman Šulc.
 

 
 

Tisková zpráva ze dne 24.5.2006

 

Hejtman Šulc: Vyhlášení koncesního řízení na nového dopravce v kraji bylo krokem správným směrem

 

Starostové větších měst a obcí Litoměřicka dnes vyslechli zprávu hejtmana Ústeckého kraje Jiřího Šulce o koncesním výběrovém řízení na nové smluvní dopravce k zajištění základní dopravní obslužnosti ve veřejné autobusové dopravě. „Byly rozlepeny obálky s konkrétními nabídkami dopravců a po jednání výběrových komisí budou oznámeny výsledky soutěže. Kraj udělá vše přesně podle litery zákona. Nepotvrdily se katastrofické scénáře, že se do koncesního řízení nikdo nepřihlásí, naopak, pro každou z 15 oblastí se přihlásily dva až pět dopravců,“ konstatoval hejtman Šulc.

Kraj počátkem roku vypověděl smlouvu o závazku veřejné služby majoritnímu dopravci v kraji,  Dopravnímu podniku Ústeckého kraje a.s.. Nato vedení kraje vyhlásilo koncesní řízení, od kterého si hejtman sliboval průhlednější vztah mezi krajem a dopravcem. „DPÚK si kladl neúměrné podmínky, za službu v obdobném rozsahu jako v loňském roce si pro rok 2006 řekl o 130 milionů korun více. Nyní ale máme možnost nastavit rovná pravidla, tak aby dopravci už v budoucnosti nemohli vedení kraje vydírat,“ dodal hejtman Jiří Šulc a připomněl mediální kampaň DPÚK, v níž šéfové soukromé společnosti vyhrožovali, že přestanou jezdit ještě dříve než kraj vybere nového dopravce. „Strašit občany kraje a brát si je jako rukojmí při vyjednávání s krajskou samosprávou – to není styl, který očekáváme od smluvního partnera kraje. Obyvatelé kraje nám svými hlasy dali mandát, abychom mimo jiné nakládali efektivně s finančními prostředky, s nimiž kraj hospodaří. Zisky soukromé pražské společnosti nesmí být na úkor tohoto efektivního vynakládání s veřejnými prostředky.“

Přítomní starostové rozhodnutí Ústeckého kraje podpořili. „Rozhodně se nám nelíbí, když tento dopravce oslovuje naše občany například formou letáků, letáků s nejednoznačnými a matoucími informacemi vzbuzujících neklid a nejistotu. Proto souhlasím s rozhodnutím krajského zastupitelstva, vítám že se Ústecký kraj nenechal tímto dopravcem zastrašit a mám za to, že tuto situaci řeší poměrně účinně. Celý spor sledujeme a je nám zřejmé, proč kraj smlouvu DPÚK vypověděl. Na přiměřeném zisku se musí objednavatel a poskytovatel dohodnout a je zřejmé že kraj nemohl přistoupit na navýšení o tak vysokou částku,“ komentoval vyjádření hejtmana starosta Roudnice nad Labem Zdeněk Kubínek. „Argumentace DPÚK neobstojí před skutečností, že kdo platí, ten objednává. Opačný postup je naprosto nelogický a proto je nutné stát na straně kraje, který hledá podle našeho názoru optimální způsob pro řešení letitých problémů ve veřejné autobusové dopravě,“ přidal názor starosta Litoměřic Ladislav Chlupáč.

Jiří Šulc v průběhu jednání upozornil, že zatímco průměrná cena veřejné autobusové dopravy v České republice je kolem 30 korun na kilometr, DPÚK požadoval 39 korun. „V Libereckém kraji si společnost ČSAD Česká Lípa účtuje 31 Kč na kilometr, přitom se jedná o majetkově a personálně propojené společnosti s DPÚK a ekologičnost dopravy v Libereckém a Ústeckém kraji se neliší, i když DPÚK argumentuje tím, že vyšší částka, kterou si v Ústeckém kraji proti celostátnímu průměru účtují, je způsobena vyššími náklady na provoz autobusů na plyn. Není důvod, proč by občané Ústeckého kraje měli platit o 30% víc oproti ostatním krajům v ČR,“ vysvětlil Šulc. Ten také v závěru setkání požádal přítomné starosty o zajištění náhradních prostor pro odbavovavování cestujících v případě, že by DPÚK náhle omezil své dopravní služby. „Tato firma nás doposud neinformovala o tom, že by její autobusy po uplynutí smlouvy o závazku veřejné služby na své linky nevyjely. Kdyby k tomu ale nenadále došlo, prosím, abyste našli ve městech i obcích vhodné prostory, kam by mohly zajíždět autobusy firem vzešlých z koncesního řízení. Mohlo by dojít k situaci, kdy by vlastník obvyklých zastávek zamezil přístup jiným dopravcům. Informujte o tom i starosty dalších obcí,“ poprosil hejtman Jiří Šulc.

 

Co platí občané v ČR za provoz na 1 km v rámci ZDO

Jihočeský kraj                                      30     Kč/km

Vysočina                                                         28      Kč/km

Středočeský kraj                                              28,50 Kč/km

Karlovarský kraj                                                29,25 Kč/km

Moravskoslezský kraj                                       29,70 Kč/km

Ústecký kraj                                                    39      Kč/km

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 24.5.2006 / 24.5.2006 | Zveřejnit od-do: 24.5.2006-24.6.2006
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém