Výsledkem místy dost bouřlivé a otevřené
debaty je závěr, pobočky Úřadu práce v dotčených obcích budou uzavřeny či
sloučeny nejdříve k 30. září 2025, a to jen v případě, že budou naplněny
dohodnuté podmínky. Pokud ne, termín by se dále posunul až do konce roku 2025.
Do té doby proběhnou dva kontrolní termíny (květen a září), kdy se průběžně
vyhodnotí postup digitalizace při vyřizování agendy, možnost využití podání na
pobočkách České pošty a také spokojenost klientů a jejich možnosti dojíždění na
ostatní pracoviště. Tento odklad tak dává starostům a obcím čas na přípravu na
změny a Úřadu práce možnost připravit si přechodná opatření.
„Ústecký kraj musí být vnímán s
ohledem na svá specifika, skladbu obyvatelstva a významné množství sociálně
vyloučených lokalit. Jednáme o regionu, který potřebuje citlivější přístup a
pochopení pro potřeby místních obyvatel. Vyjednaný posun termínů dává obcím
delší čas připravit se na odchod poboček a Úřadu práce zajistit, že proces
proběhne s minimálním dopadem na klienty i na život v obcích. Bez dohody
s obcemi takto zásadní kroky prostě vůbec nejde dělat,“ uvedl hejtman Richard
Brabec.
Dohodnutý krok má přispět k tomu, aby
bylo zajištěno bezproblémové fungování služeb pro obyvatele i po uzavření
poboček. Hejtman Brabec slíbil, že
bude na plnění těchto podmínek dohlížet i nadále v úzké spolupráci
s dotčenými obcemi.
Hejtman Richard Brabec spolu s generálním ředitelem Úřadu práce Danielem Krištofem
Společné jednání se starosty