Inspekce
poskytování sociálních služeb
Od
1. 1. 2015, v souvislosti s nabytím účinnosti zákona č.
254/2014 Sb., kterým se mění zákon
č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 111/2006 Sb.,
o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 73/2011 Sb.,
o Úřadu práce České republiky a o změně souvisejících zákonů, ve znění
pozdějších předpisů, provádí inspekci poskytování sociálních služeb
Ministerstvo práce a sociálních věcí.
Kontakt:
Ministerstvo
práce a sociálních věcí ČR
odbor
inspekce sociálních služeb
oddělení
inspekce sociálních služeb Ústí nad Labem a Liberec
(působnost
pro kraje: Ústecký a Liberecký)
Mgr. Lenka Venclová
Bělehradská 1338/15
400 01 Ústí nad Labem
telefon: 950 196 583
Kontrola
plnění registračních podmínek
Kontrolu
plnění registračních podmínek provádí Krajský úřad Ústeckého kraje podle
§ 82a
odst. 1 ZSS u poskytovatelů sociálních služeb, kterým vydal rozhodnutí o
registraci.
Pro
zajištění účelné organizace kontrolní činnosti jsou sestavovány dílčí plány
kontrol plnění registračních podmínek, které jsou zveřejňovány na těchto
webových stránkách (viz odkazy uvedené níže).
Při
výběru poskytovatelů sociálních služeb pro výkon kontroly plnění registračních
podmínek v plánovaném období kontrolní orgán vychází z registru
poskytovatelů sociálních služeb, kterým bylo vydáno rozhodnutí o registraci
Krajským úřadem Ústeckého kraje (přičemž výběr jednotlivých poskytovatelů je
prováděn náhodným výběrem), a z podnětů nebo stížností týkajících se
plnění registračních podmínek.
Po
uplynutí plánovaného období je kontrolní činnost vyhodnocována.
Vyhodnocována
je veškerá kontrolní činnost vykonávaná registrujícím orgánem, včetně kontrol
podle § 82b ZSS, které jsou prováděny u fyzických či právnických osob, kterým
nebylo vydáno rozhodnutí o registraci, jejichž předmětem je posouzení, zda daná
fyzická či právnická osoba poskytuje sociální služby bez oprávnění
k jejich poskytování či nikoli (viz odkazy uvedené níže).