Orientační nabídka


 

Jak se vyresi pripad teplicke Lekarenske sluzby

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro Petr Holub, 776 230 739, HN (petr.holub@economia.cz)
 

 
 

ODPOVĚĎ NA DOTAZ Petr Holub, 776 230 739, HN (petr.holub@economia.cz) ze dne 7. 6. 2004

 

 

Dotaz (v původním znění):

 

Dobry den,

podle domluvy posilam otazky, ktere by me v krajskem zdravotnictvi zajimaly.

 

1) Jak se vyresi pripad teplicke Lekarenske sluzby?

2) Najdou se i jini podobni "kostlivci ve skrini" ve zdravotnickych zarizenich, ktere prevzal kraj od statu?

3) Byly krajske nemocnice v lonskem roce v cernych, nebo cervenych cislech?

4) Musel kraj pridelit nejake provozni dotace?

5) Existuje prebytek kapacit? Teoreticky navrh: nastacily by v kraji dve nemocncie (Most, Usti), ktere by delaly drahou medicinu?

6) Povazujete investici v Masarykove nemocnici za rozumnou? Nemusi kraj dokoncovat nepromyslene investice z minulych let?

 

 

Odpověď:

Hejtman Jiří Šulc:

1) Ústecký kraj se bude odvolávat proti rozhodnutí Okresního soudu v Ústí nad Labem, kterým byla nařízena proti jeho majetku exekuce. Dluh vznikl v roce 1997, tedy v době, kdy Lékárenskou službu Teplice spravoval stát. Dluh byl navíc uznán i usnesením Okresního soudu v Teplicích v roce 1999. Příspěvková organizace přešla na základě zákona na Ústecký kraj a přinesla s sebou i tyto vysoké dávno splatné dluhy. Stát převedl zadlužené příspěvkové organizace na kraje a nezajistil jim právní ochranu, aby mohly plnit povinnosti ze zákona o krajích,  došlo tedy k potenciální nedostatečné ochraně zájmů Ústeckého kraje ze strany státu  v souvislosti s přechodem předlužených příspěvkových organizací k 1.1.2003. Stát je proto zodpovědný za tuto situaci. Necítíme se být povinní uhradit dluh Lékárenské služby Teplice. V současné době však není možné předjímat rozhodnutí soudu.

 

2) Stát převedl na kraj celkem 18 zdravotnických zařízení, z toho 7 nemocnic a zmiňovanou Lékárenskou službu Teplice.  Vzhledem k tomu, že většina nemocnic byla silně zadlužená a jejich hospodaření nebylo zcela transparentní, rozhodl se kraj provést celou řadu kontrol a finančních auditů, které v současné době ještě probíhají. Tyto kroky by měly do budoucna riziko podobného „překvapení“ minimalizovat. Navíc byly všechny závazky nemocnic, které vznikly před 31.12.2002, uhrazeny z prostředků oddlužení.

 

3) viz tabulka

Hospodářské výsledky nemocnic k 31.12.2003 a k 30.4.2004 v tis. Korun

Název a sídlo organizace

k 31.12.2003

k 30.4.2004

 

 

 

Nemocnice Děčín

-7 105

-2 764

Nemocnice Chomutov

8

-13 321

Nemocnice Kadaň

-13 138

0

Nemocnice Louny*

-12 347

-5 804

Nemocnice Most

-51 201

-6 930

Nemocnice Teplice

-13 258

2 382

Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem

-93 938

-10 538

 

* organizace přešla k 1.1.2004 pod jiného zřizovatele

 

4) V průběhu roku 2003 musel kraj poskytnout provozní dotaci Nemocnici Louny, která se kvůli dluhům, které vznikly v době, kdy ji řídil stát, dostala do kritické situace. Jednalo se o částku přibližně 10 milionů korun. Jinak kraj poskytuje provozní dotace na činnost zdravotnické záchranné služby (cca 160 mil. Kč) a nemocnicím na činnosti nehrazené ze zdravotního pojištění ve výši cca 125 mil.Kč (v tom Kojenecký ústav, Dětský domov do 3let, sociální činnosti, krizový management, pojištění majetku apod.)

 

5) Na základě požadavků Ministerstva zdravotnictví již v kraji proběhla částečná redukce počtu lůžek. Ministerstvo snížením počtu lůžek podmínilo poskytnutí dotace na oddlužení zdravotnických zařízení, které stát převedl na kraje. Ústecký kraj v současné době analyzuje stav svých zdravotnických zařízení. Na základě výsledků této analýzy přistoupí k další optimalizaci zdravotnických zařízení, ať už co se týče počtu lůžek, nebo optimálního rozložení oborů v jednotlivých zařízeních.

 

6) Kraj potřebuje moderní krajskou nemocnici (tj. Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem, příspěvková organizace Ústeckého kraje) a v tomto kontextu je třeba přistupovat i k investici do její výstavby. Jde ale o to, jak byla tato investice realizována. Stát, potažmo Ministerstvo zdravotnictví, nedokázalo zajistit efektivní využití vložených prostředků. Ústecký kraj žádal – bohužel neúspěšně - na Ministerstvu zdravotnictví zrušení výběrového řízení  na dostavbu MUUL. A tak dnes už usilujeme alespoň o to, aby byla dostavba dokončena při maximálním využití vložených finančních prostředků, neohrozila fungování MNUL a nezatížila rozpočet kraje ani provozní rozpočet nemocnice.

 

Vydala: Mgr. Romana Konečná, tisková mluvčí Ústeckého kraje

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 754, mobil 603 192 631

e-mail: konecna.r@kr-ustecky.cz

 

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 2.7.2004 / 2.7.2004 | Zveřejnit do: 2.8.2004
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém