Německá strana již na
minulém jednání požádala o využití původního hraničního přechodu s mostem a
českých silnic v důsledku své plánované objížďky, která by měla vést po
českém území. Po vzájemném ujištění, že je shodná vůle po dlouhých 20
letech úsilí tento přechod otevřít, byly řešeny již konkrétní technické
záležitosti. Německá strana se zavázala provést sanaci starého mostu do dubna
2015 a česká strana zajistí průjezdnost stávající úzké silnice z Brandova
k hraničnímu mostu. Toto řešení je zamýšleno i pro školní autobusy po dobu
trvání obchvatu do října, poté již jen pro osobní automobily a menší nákladní
automobily do 3,5 tun. Počítá se s jeho dalším trvalým využitím.
V případě, že bude po vyhodnocení dokladováno poškození české silnice,
bude se německá strana finančně podílet na její opravě. Proto bude na další
jednání pozván i zástupce saského ministerstva dopravy.
Původně zamýšlený zcela nový
silniční obchvat Olbernhau s vybudováním mostu zůstává nadále ve hře, ale
zdá se, že na německé straně není prioritou, protože přípravné práce tam ještě
nezapočaly. Na rozdíl od české strany, která je již zcela na přípravu stavby
připravena.
Převzato z: Euroregion Krušnohoří
Radní pro dopravu Jaroslav Komínek (vlevo) a starosta Olbernhau Steffen Laube (vpravo).