TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 21.11.2003
Jiří Šulc: Přerušení stavby tzv. západního mostu je nejhorší možností
Představitelé Ústeckého kraje projednali odpověď na petici, která odmítá na Litoměřicku vybudování tzv. "západní komunikace" v úseku Kamýcká - Masarykova, stavby „II/247 Přivaděč k průmyslové zóně Prosmyky – II. část“. Protože tato stavba souvisí s vybudováním tzv. litoměřického „Západního mostu“, autoři textu ve své výzvě hejtmanovi Ústeckého kraje doporučili jeho nové umístění východně od města. Krajská rada petici projednala a hejtman Jiří Šulc dnes zaslal petičnímu výboru odpověď, v níž objasnil nemožnost zastavení už probíhajících stavebních prací.
Současná optimální poloha mostního objektu je součástí dopravního koridoru, jehož výběr mimo jiné vychází z výsledků celostátního sčítání dopravy, z nichž zcela nepochybně vyplývá, že ¾ dopravní intenzity Litoměřic jsou vedeny zejména na Lovosice a Terezín. Trasování výstavby nového mostu bylo zahájeno a projektově připravováno Ředitelstvím silnic a silnic ČR v době neexistence Ústeckého kraje. Výsledek složitého procesu trvajícího dvě desetiletí byl zapracován a v roce 1998 schválen v územně plánovací dokumentaci města Litoměřice. „Koncepce schváleného územního plánu a jeho navrhované dopravní řešení nevylučuje ani možnost dalšího přemostění Labe při východním okraji města, pokud by si to situace vyžadovala. Tuto možnost je však podle současných znalostí dopravní situace a při určitých stávajících předpokladech nutné považovat za výhledovou a časově vzdálenou a je především záležitostí potřeb města Litoměřice,“ tvrdí hejtman Jiří Šulc.
Ústecký kraj na projektové a předprojektové přípravy peticí napadaných staveb uvolnil ze svého rozpočtu 4,884 milionů korun a nemalé finanční prostředky uvolnilo i město Litoměřice, které financovalo zhotovení dokumentace k územnímu rozhodnutí. „Po loňských povodních, kdy v celém kraji spojoval oba labské břehy jediný most v Roudnici nad Labem jsme si vyžádali zvýšení obou předmostí o přibližně 4 m, na takzvanou tisíciletou vodu. Autoři petice zcela legitimně hájí zájmy obyvatel města, já ale musím myslet na celý kraj,“ připomíná Jiří Šulc, podle něhož by přemístění stavby „Západního mostu“ a nevybudování souvisejících silničních staveb vážně poškodilo celokrajské strategické zájmy. „Jsem přesvědčen, že změna trasy a umístění nového mostu v Litoměřicích včetně změny jeho napojení na dálnici D8 by vyvolalo vysoké vícenáklady, zmaření provedených prací a vynaložených finančních prostředků, přineslo by výrazné časové zpoždění realizace stavby a současně by řešila pouze městskou problematiku; proto není možná,“ uzavřel svou odpověď na petici hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.
Vydala: Mgr. Romana Konečná, tisková mluvčí Ústeckého kraje
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 754, mobil 603 192 631
e-mail: konecna.r@kr-ustecky.cz