Orientační nabídka


 

Kontrola kvality služeb Českých drah v Ústeckém kraji

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro Radka Nohla, Ústecký deník (radek.nohl@denik.cz)
 

 
 

Odpověď pro Radka Nohla, Ústecký deník (radek.nohl@denik.cz) ze dne 25. 9. 2007

 

Dotaz (v původním znění):

Dobrý den. Chtěl bych Vás poprosit o zodpovězení několika otázek ohledně dopravy v Ústeckém kraji.

 

1) Jiří Šulc, hejtman Ústeckého kraje, před časem uvedl, že chce pokutovat České dráhy kvůli nekvalitnímu poskytování služeb. Proběhla již některé jednání o těchto pokutách? Budou se v nejbližší době pokuty udělovat?

2) Ústecký kraj tvrdě postihuje dopravní podniky za každé provinění. Je to odvislé od smluv mezi dopravci a Ústeckým krajem? Má kraj stejné nebo podobné smlouvy i s Českými drahami? Nebo proč dráhy nepokutuje stejně jako autobusové dopravce?

3) České dráhy žádaly kraj o navýšení úhrad prokazatelné ztráty. O kolik ČD žádaly?

4) Jak velké jsou každoroční dotace kraje do vlaků?

5) Proč Ústecký kraj nemá stejný tip smlouvy s Českými drahami jako s autobusovými dopravci? A v současnosti tedy nemůže ČD udělil žádnou pokutu za jejich nekvalitně poskytované služby.

 

Jestli bych Vás mohl poprosit o odpověď během dnešního dne. Mockrát děkuji a přeji příjemný zbytek dne, Nohl Radek

 

Odpověď:

1) Kritéria kvality dopravy, např. zpoždění, vytápění apod., bohužel zatím nejsou zakotvena ve smlouvě, na základě níž provozují České dráhy, a. s. regionální dopravu v našem kraji. I tak se samozřejmě kvalitou poskytovaných služeb zabýváme a uvažujeme v další smlouvě rozumné nastavení kvalitativních prvků, jako například v autobusové dopravě. Zástupce dopravce byl upozorněn na záměr objednatele zanést do smlouvy ustanovení o pokutách. V současné době je diskutován rozsah sledovaných parametrů a výše případných pokut. Jelikož současně platná tříletá smlouva neobsahuje ustanovení o pokutách, nemůže v nejbližší době Ústecký kraj pokuty tomuto dopravci udělit.

 

2) Ústecký kraj postihuje autobusové dopravce v souladu se smlouvami, uzavřenými po koncesních řízeních, jež proběhla na podzim roku 2006 a v prvních měsících roku 2007. Tyto nové smlouvy obsahují ustanovení, jež specifikují např. kvalitu dopravních prostředků či dodržování jízdního řádu. Jak již bylo odpovězeno na první otázku, ve stávající smlouvě s ČD, a.s. tato možnost postihu není, z tohoto důvodu nemůže nyní Ústecký kraj tohoto dopravce v tento okamžik pokutovat.

 

3) ČD, a.s. požádaly Ústecký kraj z důvodu zvýšení ceny trakční energie a dalších provozních nákladů o navýšení 39 mil. Kč. Rada Ústeckého kraje s požadovaným navýšením na svém jednání dne

11. 9. 2007 nesouhlasila.

 

4) V souladu s uzavřenou tříletou smlouvou pro roky 2006-2008 je maximální celková výše úhrady prokazatelné ztráty každoročně 375 mil. Kč.

5) Nové smlouvy s autobusovými dopravci byly uzavírány na základě krajem vyhlášených koncesních řízení (viz. č.2), do něhož se dopravci přihlašovali s vědomím, že přijímají podmínky, které kraj vyjmenoval, a to včetně sankcí. Podmínky současné smlouvy Ústeckého kraje s ČD a.s. byly vyjednávány v průběhu roku 2005. Tehdy k ujednání o možných sankcích, které by byly do textu zapracovány, nedošlo.

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 27.9.2007 / 27.9.2007 | Zveřejnit od-do: 27.9.2007-27.10.2007
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém