Kontrolní den byl zaměřen na oblasti zajištění personálu, vozidel, údržby, odbavovacího systému a marketingu. Dopravci k přípravě na provoz přistupují poctivě. Všichni již mají smluvně zabezpečenou velkou část provozního personálu.
„Jako důležité pro zdárné zajištění provozu od prvního dne vnímám zodpovědný a konstruktivní přístup dopravců, kteří se svých povinností zhostili již v rámci přípravy a teď mají velkou část úkolů zajištěnou,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Komínek
Někteří dopravci již mají vozidla uzpůsobená požadavkům, které jim ukládá smlouva. Tato vozidla úspěšně provozují v rámci testovacích jízd na jiných tratích mimo Ústecký kraj. Ostatní se intenzivně zabývají jejich rekonstrukcí, případně je alespoň mají zajištěná. V oblasti údržby probíhají jednání s externími subjekty kvůli zajištění zázemí pro údržbu a opravy vozidel, případně jejich odstavení.
Co se týká odbavování cestujících a odbavovacího systému, dopravci mají k dispozici mobilní odbavovací zařízení, která budou umožňovat odbavení podle podmínek DÚK. Součástí odbavovacího zařízení bude také externí terminál, který umožní nákup jízdního dokladu platební kartou.
Hovořilo se také o informačním systému vozidel a odsouhlasil se vnější vzhled vozů.
Další kontrolní den je plánován na polovinu listopadu, měsíc před spuštěním ostrého provozu.
Náměstek Jaroslav Komínek se zdraví se zástupcem jednoho z dopravců na kontrolním dnu