Pro sociální práci s klientem jsou jedním z nejdůležitějších nástrojů finance. Pokud se klient dostane do tíživé sociální situace, kterou se mu nedaří vyřešit samostatně, může mu pomoci sociální pracovník obce a nejeden případ je nutný řešit ve spolupráci s úřadem práce a nepojistnými sociálními dávkami. Aby se klient mohl posunout dál, je často nutné zajistit finance na další posun situace. Každý případ je velmi individuální, a tudíž potřebuje individuální posouzení.
Sociální pracovníci měli jedinečnou příležitost se setkat se zástupci tří složek ÚP ČR a vyjasnit si tak některé postupy a metodiky, měli možnost se dotazovat a společně se zamýšlet nad konkrétními případy a jejich řešeními. Zástupci ÚP ČR si odváželi mnoho podnětů, vycházejících z reálných zkušeností každodenní práce sociálních pracovníků a pracovníků kontaktních pracovišť úřadu práce, posuzujících konkrétní nároky na nepojistné dávky. Cílem setkání bylo vyjasnění postupů pomoci a nastavení budoucí spolupráce. Tímto setkáním se nastartovala nová etapa spolupráce.