Krajský úřad se svým postojem nedopustil protiprávního jednání, jak je uvedeno v tiskové zprávě ČTK, která informovala o zprávě Kanceláře veřejného ochránce práv. Závěrečná zpráva ombudsmana je vyjádřením jednoho z možných názorů na věc. O protiprávním jednání lze hovořit pouze na podkladě pravomocného rozhodnutí soudu.
Podle našeho názoru lze při poskytování informací o platech úředníků dle stávající právní úpravy postupovat pouze v rámci pravidla, kdy poskytnout takové informace není samoúčelné. Informace o platu má mít vypovídací vlastnost o veřejné anebo úřední činnosti úředníka, nebo o jeho funkčním nebo pracovním zařazení. Krajský úřad zastává názor, že poskytnutí informace o platu úředníka přípustné pouze v tomto případě a dále tehdy, pokud by bylo zjištěno, že veřejný zájem na poskytnutí informace převažuje právo na ochranu osobních údajů. K takovému posouzení vždy krajský úřad provádí test proporcionality. Bylo tomu tak i v případě žádosti o poskytnutí údajů o platech některých úředníků Magistrátu města Děčín, který řešil krajský úřad jako odvolací správní orgán.
V těchto názorech není Krajský úřad Ústeckého kraje osamocen. Vychází z legálního výkladu platné právní úpravy.
Krajský úřad Ústeckého kraje důsledně dbá na ochranu práv občanů. Poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb. má sloužit ke kontrole výkonu veřejné správy, nikoli k ukojení „zvědavosti“ či řešení osobních sporů, jak se v podobných případech často stává.