Předseda německé části komise Jürgen Zimmermann zdůraznil, že i menší stavby jsou důležité a komise by je měla zodpovědně připravit. Prioritou ve Fondu malých projektů budou nadále projekty společné dopravní výchovy dětí. Členové připraví na setkání všech komisí 28. dubna v Mostě konkrétní projektové záměry a představí zde také svou činnost.
Důležitým bodem byla diskuze o zpřístupnění hranic v Brandově pro automobilovou dopravu. Současná situace neumožňuje z důvodu bezpečnosti otevření staré spojovací silnice přes stávající most do turisticky vyhledávaného areálu Saigerhütte. Navrhovaný obchvat je na české straně připraven a stavba by měla být brzy zahájena. Naopak na saské straně je problém, zahájení stavby může trvat údajně až tři roky. Podmínkou saské strany je výstavba nového mostu na obchvatu s nosností 40 tun, ale obce na české straně chtějí tonáž do 3,5 tuny.
Starosta Brandova Jiří Mooz pozval zástupce Olbernhau na společné zasedání, na kterém si tyto záležitosti vyjasní. Výstavba mostu s únosností 40 tun je dobrým řešením kvůli průjezdu vozidel hasičů či nákladní dopravy. Obě obce mají možnost poté společně zamezit kamionové dopravě, aby neprocházela horskými obcemi, a mohou také stanovit případné výjimky. Zásluhu na úspěšném projednání tohoto bodu měli zástupci Ústeckého kraje pod vedením člena rady Jaroslava Komínka, který má dopravu a silniční hospodářství na starosti.
Komise také zhodnotila společnou zimní údržbu komunikací. Vzhledem k mírné zimě ji téměř nebylo zapotřebí. O aktuální dopravní situaci v obou částech euroregionu se budou členové komise nadále průběžně informovat.
Zdroj: Mgr. František Bína, Euroregion Krušnohoří/Erzgebirge
Jaroslav Komínek a Jürgen Zimmermann