ODPOVĚĎ pro Martinu Machovou, (Aktuálně.cz) ze dne 11.6.2008
Dotaz:
Dobrý den, ráda bych Vás požádala o informace ohledně krajské periodika.
Zajímalo by mne, kolik má stran, jaký má formát, jestli je celobarevný, na jakém papíře je vytištěný a v jakém nákladu?
Dále pak jaký je jeho rozpočet na letošní rok, jaký byl jeho rozpočet minulý rok?
Objednává si kraj spory u rádií a televizí? Kolik za ně platí?
Kdo platil bilboardy s tváří hejtmana u staveb kruhových objezdů či oprav silnic a novoroční a vánoční šoty v televizi? Pokud Kraj, kolik ho to stálo?
Odpověď:
1. Měsíčník Krajské noviny má šest stran, je celobarevný a vychází jako inzerce v regionální mutaci MF DNES, deníku Právo, Deníků Bohemia a týdeníku Homér. Je tedy vytištěný na stejném papíře jako periodikum, ve kterém vychází a jeho náklad odpovídá nákladu zmíněných tiskovin.
2. Krajské noviny vycházejí už od roku 2003 a cena, kterou za jejich uveřejnění v rámci inzertních příloh uvedených novin platíme, se v podstatě nemění. Vloni i letos byly ceny za uveřejnění dvanácti čísel Krajských novin takovéto:
MF Dnes, Mafra – 1 835 000 korun s DPH
Deníky Bohemia, Vltava-Labe-Press - 1 696 000 korun s DPH
Právo, Borgis, a.s. - 2 542 000 korun s DPH
od letošního roku nově přibyl:
týdeník Homér, Media info systém 785 000 korun s DPH.
V rámci těchto smluv máme také slevy na personální a obchodní inzerci, čehož využíváme zejména při vyhlašování výběrových řízení na zaměstnance úřadu, ředitele krajských příspěvkových organizací apod.
3. Objednáváme si reklamní čas u regionálních televizí Lyra a Dakr. S oběma dohromady máme roční smlouvu na 837 000 korun. (Televize mají totiž část vysílání společnou) Jde o nepřekročitelnou sumu, která může být ve výsledku nižší, záleží na počtu odvysílaných pořadů. Rozsah této spolupráce je už několik let obdobný.
Máme také smlouvu se společností MMMS a.s. ., která zastupuje některá regionální rádia. V rámci této smlouvy si můžeme ročně objednat reklamní čas až za 780 000 korun s DPH. Využíváme ho především k informačním kampaním o akcích kraje – např. Den otevřených dveří, soutěž Autobusový dopravce roku, Den kraje apod.
4. Informační tabule hradí zhotovitelé staveb. Za vánoční a novoroční šot a jejich opakované odvysílání jsme letos zaplatili 213 tisíc.
Mimo Vaše dotazy bych na závěr chtěla poznamenat, že nejsme jediným krajem, který vydává své noviny (dělají to i města a obce), stejně tak jako nejsme jediní, kdo si platí spoty u regionálních televizí nebo rádií.
Připravila: Veronika Kindlová, tisková mluvčí Ústeckého kraje
tel. 475 657 726; mob.tel 737 203 666
kindlova.veronika@kr-ustecky.cz
kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení tiskových informací
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem